Ineos Automotive بدبین است که سوختهای مصنوعی میتوانند عمر موتور احتراقی را افزایش دهند، حتی پس از اینکه اتحادیه اروپا تصمیم گرفت استفاده محدود از کربن خنثی را مجاز کند. جایگزین بنزین برای خودروهای جدید پس از سال ۲۰۳۵.
لین کالدر، مدیرعامل شرکت لین کالدر، روز چهارشنبه به Financial Times Future of the Car Summit گفت: «در حال حاضر، سوخت مصنوعی کافی برای دور زدن وجود ندارد، و بسیار گران خواهد بود.
سازنده آفرود Ineos Grenadier به شدت از ممنوعیتهای اتحادیه اروپا و بریتانیا برای فروش خودروهای جدید ICE از سال ۲۰۳۵ انتقاد کرده است. ، با این استدلال که خودروسازان را مجبور میکند به سمت پیشرانههای الکتریکی با باتری بدون پذیرش گزینههای جایگزین.
مقالات مرتبط
- نرم افزار چگونه می تواند چرخ های شل را روی خودروها و کامیون ها تشخیص دهد
- هیوندای ویژگیهای پرداختی برای استفاده در خودرو، مانند گرمکن صندلیها را در نظر میگیرد
- نرم افزاری که زمان شارژ EV را بدون آسیب رساندن به باتری ها کاهش می دهد
- Polestar در آزمایشهای جدید شارژ سریع شدید به ۳۷۰ کیلووات رسید
- چرا مرسدس اکنون تست های تصادف خود را با اشعه ایکس انجام می دهد
سوختهای مصنوعی یا سوختهای الکترونیکی، که با استخراج کربن اتمسفر ساخته میشوند، توسط شرکتهایی مانند پورشه و بوگاتی بهعنوان جایگزینی سازگار با محیط زیست معرفی میشوند که به آنها امکان میدهد به فروش خودروهای ICE ادامه دهند. با این حال، Ineos مطمئن نیست که سوخت های مصنوعی می توانند این شکاف را پر کنند.
کالدر گفت: «از نظر داشتن سوخت کافی برای تصور زنده نگه داشتن ناوگان موتورهای احتراقی با هزینه ای که هزینه کل مالکیت برای مشتریان است که قابل قبول است، به نظر می رسد بسیار دور است.» /p>
اینئوس نمونه اولیه نسخه سلول سوختی هیدروژنی Grenadier را اجرا می کند که عملیات خودرو را با شرکت مادر بزرگتر و عملیات شیمیایی آن، از جمله ساخت هیدروژن، مرتبط می کند.
با این حال، موسس و رئیس شرکت، سر جیم رتکلیف، قبلاً گفته بود که هیدروژن همچنین از هزینه بالا و کمبود زیرساخت سوخترسانی رنج میبرد.
“شما به اقتصاد تولید و زیرساخت های مورد نیاز [با هیدروژن] برمی گردید” رتکلیف در مراسم رونمایی از شاسی بلند Ineos Fusilier گفت.
«در ایالات متحده، هزینه ساخت هیدروژن در اروپا یک پنجم هزینه دارد، بنابراین در اتحادیه اروپا باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو برای هر مخزن سوخت در مقابل ۱۲۰ تا ۱۳۰ یورو برای هر مخزن در ایالات متحده بپردازید.»