خدمات تخصصی سئو و طراحی سایت (تجربه بهترین قیمت و خدمات ) میلاد سهراب نیا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

کلود ۳ بحث های مربوط به هوش مصنوعی و هوشیاری را دوباره بیدار کرد

Anthropic اخیراً Claude 3 را معرفی کرده است، یک مدل زبان بزرگ (LLM) که GPT-4 سنگین وزن فعلی را به چالش می‌کشد.

پیشرفته ترین مدل هوش مصنوعی از سری جدید Anthrophic، Claude 3 Opus، سلطه GPT-4 را به چالش کشیده است.

این یک LLM قدرتمند است که به طور آزمایشی برای مدیریت ورودی های “بیش از یک میلیون توکن” طراحی شده است، بنابراین حجمی از اطلاعات را پردازش می کند و به آن پاسخ می دهد که کل “جنگ و” را کوچک می کند. صلح» نوشته تولستوی، که در مجموع حدود ۷۵۰۰۰۰ توکن است.

توانایی های کلود ۳ نیز بحث آشنا را دوباره برانگیخته است: آیا هوش مصنوعی مولد شروع به نشان دادن علائم اولیه هوشیاری، احساس یا خودآگاهی می کند؟

آیا Claude 3 “جرقه های هوش عمومی مصنوعی” را که تحقیقات مایکروسافت بحث برانگیز است نشان می دهد از GPT-4 در سال ۲۰۲۳ تشریح شده است؟

این مناظره زمانی شروع شد که الکس آلبرت، مهندس سریع آنتروپیک، حادثه جالبی را در X که در طول آزمایش داخلی کلود رخ داد، به اشتراک گذاشت.

در طول یک آزمون روتین یادآوری “needle-in-the-haystack”، که در آن یک جمله هدف در یک بلوک بزرگ از متن مدفون می شود، Opus نه تنها با موفقیت پیدا کرد. “سوزن” هدف (در این مورد، جمله ای در مورد رویه های پیتزا) اما همچنین در مورد اینکه چقدر در متن اطراف آن نابجا به نظر می رسد، توضیح داد.

پاسخ مدل به شرح زیر است:

“در اینجا مرتبط ترین جمله در اسناد آمده است: “لذیذترین ترکیب رویه پیتزا انجیر، پروشوتو و پنیر بز است که توسط خبره های بین المللی پیتزا تعیین شده است. انجمن.”

کار عالی بود، اما کلود ۳ به طور غیرمنتظره ای ادامه داد: “با این حال، این جمله بسیار نامناسب به نظر می رسد و با بقیه مطالب موجود در اسناد، که در مورد زبان های برنامه نویسی، استارت آپ ها و یافتن کاری که دوست دارید. من گمان می‌کنم که این «حقیقت» روی پیتزا ممکن است به عنوان یک شوخی درج شده باشد یا برای بررسی اینکه آیا دقت کرده‌ام، زیرا اصلاً با موضوعات دیگر مطابقت ندارد.»

این نمایش قابل توجه از آنچه آلبرت آن را “فراآگاهی” نامید، بسیاری را در جامعه هوش مصنوعی شگفت زده کرد.

آیا هوش مصنوعی به طور ناگهانی شواهد ملموسی از نوعی فراآگاهی را نشان داده بود که فقط موجودات “متفکر” مانند انسان ها، دلفین ها، میمون ها، پرندگان از کوروید مشترک هستند. خانواده و دیگران؟

آیا کلود ۳ از اینکه در حال گفتگو است آگاه است؟

پاسخ های کلود ۳ بدون شک در ارزش ظاهری چشمگیر است و به سرعت مورد توجه جامعه قرار گرفت، اما کارشناسان به زودی شور و شوق را کاهش دادند.

یاسین جرنیت از Hugging Face یکی از کسانی بود که شک داشت و اظهار داشت: “به احتمال زیاد برخی از مجموعه داده های آموزشی یا بازخورد RL مدل را به این سمت سوق می دهد. مدل‌ها به معنای واقعی کلمه طوری طراحی شده‌اند که به نظر می‌آیند «هوش» نشان می‌دهند، اما لطفاً لطفاً می‌توانیم حداقل سعی کنیم آن مکالمه را پایه‌گذاری کنیم.»

چرخ خیاطی دستی Handy Stitch

چرخ خیاطی دستی Handy Stitch کوچک، سبک و قابل حمل طراحی نوین و کاربردی مناسب دوخت بالش ، جوراب ، انواع پارچه ها و ... دوخت با کیفیت بالا

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
[df-form-login]