خدمات تخصصی سئو و طراحی سایت (تجربه بهترین قیمت و خدمات ) میلاد سهراب نیا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

چه تفاوتی بین مد و استایل  وجود دارد


فرق مد و استایل

پوشش یکی از نیازهای اولیه‌ی انسان است و در زندگی فردی و اجتماعی او تأثیرگذار است. نمی‌توان ارتباط انسان با دنیای مد را نادیده گرفت. در دنیای مد، دو اصطلاحی که اغلب استفاده می‌شوند عبارتند از «مد» و «استایل». این مفاهیم به یکدیگر مرتبطند، اما در واقع معانی آن‌ها در صنعت فشن متفاوت است. درک تفاوت بین مد و استایل می‌تواند به افراد کمک کند تا در این صنعت، اصولی حرکت کنند. در نهایت با این دانش می‌توانند حس منحصر به فرد بودن خود را بهتر و دقیق‌تر بیان کنند. اصطلاحات زیادی در صنعت فشن وجود دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانیم نگاه تخصصی‌تری داشته باشیم. در این مطلب می‌خواهیم تفاوت میان مد و استایل را بررسی کنیم. به نظر شما کدام مورد مهم‌تر است؟ مد یا استایل؟ برای پاسخ به این سوال مثل همیشه همراه کمد سارک باشید.

چه فرقی بین مد و استایل است؟ - مجله کمد
چه تفاوتی بین مد و استایل  وجود دارد - خبرخوان تی شین

مد چیست؟

مد کلمه‌ای فرانسوی است که در لغت‌نامه‌ی معین به معنای سلیقه و روشی است که باب روز معنا می‌شود. در فرهنگ عمید به معنای سبک و شیوه‌ای خاص در زندگی، پوشش، آرایش و … است که مردم هر عصر، برای مدتی کوتاه استفاده می‌کنند. مد اعم از طرز زندگی‌، شکل ظاهری و… است؛ معمولا گذراست و در زمان‌های مختلف تغییر می‌کند. مد می‌تواند در مورد آخرین ترند لباس، کفش و…باشد. مد اصطلاحی کلی در زمینه‌ی هنر طراحی پوشاک است که تحت تأثیر اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه در یک دوره‌ی زمانی مشخص شکل می‌گیرد. مد، صنعت پیچیده‌ای است که شامل صنایع کوچکتری مانند فرآورده‌های پوشاک و تأمین کالا، پارچه، مواد خام، رنگ، تولید، حمل و نقل، فروش، عرضه و تقاضا و نهایتا دور ریختن آن‌ها می‌شود. مد موقتی است و به سرعت تغییر می‌کند که این موضوع، منعکس‌‌کننده‌ی ماهیت همیشه در حال تکامل اوست.

مد چیست؟ - مجله کمد

مد صرفا مربوط به لباس و اکسسوری نیست. بلکه روشی است که افراد برای نشان دادن هویت شخصی و خلاقیت خود برای پوشیدن و مدل دادن به وسایل انتخاب می‌کنند. مد شکل قدرتمندی از ابراز وجود و ارتباطات فرهنگی است که از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی فراتر می‌رود. در نهایت مد می‌تواند نحوه‌ی درک ما از خود و دیگران را در جامعه شکل ‌دهد. دقت داشته باشید که مد با ترند تفاوت دارد. در ادامه‌ی مطلب به این تمایز بیشتر می‌پردازیم.

تفاوت مد و فشن

به‌ نظر شما تفاوت مد و فشن چیست؟ بسیاری از افراد مد و فشن را یکی می‌دانند و به جای هم استفاده می‌کنند. باید بگوییم که اشتباه نیست، اما فرق مد و فشن بسیار ناچیز است. فشن پویاتر و متمرکز بر صنعت است و طیف وسیعی از سبک‌ها و طرح‌هایی را در بر می‌گیرد که در یک زمان معین محبوب است؛ البته این در زمانی معنا دارد که فشن را صرفا مربوط به بخش لباس بدانیم که همیشه این‌طور نیست. اما مد به جریان رایج و محبوب پوشش در یک زمان و دوره اشاره می‌کند. همان چیزی که در یک برهه‌ای از زمان، مد می‌شود و تا مدتی تاریخ انقضا دارد. به عبارت دیگر، تغییر سلیقه‌ی ناگهانی اکثر افراد یک جامعه را مد می‌گویند. اما تنها هدف مد به روز بودن و تنوع نیست، بلکه می‌تواند بسته به دلایل اجتماعی، سیاسی و… هر جامعه‌ای تغییر کند.

فرق مد و فشن چیست؟

تاریخچه‌ مد و فشن در جهان

مد برای قرن‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از جامعه‌ی بشری بوده و با گذشت زمان در حال تحول و تغییر است. تاریخچه‌ی مد را می‌توان در تمدن‌های باستان مانند مصریان، یونانی‌ها و رومیان جستجو کرد. لباس، اکسسوری، جنس پارچه و …  برای نشان دادن موقعیت اجتماعی، ثروت و قدرت استفاده می‌شد. در مصر باستان، لباس وسیله‌ای برای محافظت در برابر عوامل خارجی نبود، بلکه راهی برای بیان جایگاه اجتماعی فرد نیز بود. افراد ثروتمند لباس‌هایی از کتان و ابریشم نازک می‌پوشیدند که با گلدوزی و جواهرات پیچیده تزئین شده بود. در همین حال، طبقات پایین‌تر جامعه، لباس‌های ساده‌تری از پشم یا کتان می‌پوشیدند. در یونان باستان، مد میل به هماهنگی و تعادل داشت. در نتیجه شاهد لباس‌هایی بودیم که منعکس‌کننده‌ی زیبایی و تناسب بودند. اکسسوری مانند جواهرات، صندل و کلاه نیز از عناصر مهم مد یونانی بودند.

تاریخچه‌ مد و فشن در جهان - مجله مد و فش کمد

امپراتوری روم به دلیل رواج مد تجملی، با لباس‌هایی که برای نمایش ثروت و قدرت استفاده می‌شد، معروف بود. شهروندان رومی از پارچه‌های باکیفیت مانند ابریشم و پشم که اغلب با گلدوزی، جواهرات و نخ‌های طلا تزئین شده بودند، استفاده می‌کردند. در طول قرون وسطی، مد بسیار تحت تأثیر مذهب و سلسله مراتب اجتماعی بود. در اروپا، لباس‌های اشراف و روحانیون بسیار اشرافی و پرجزئیات بود؛ در حالی که مردم عادی لباس‌های ساده‌تری می‌پوشیدند که از پارچه‌هایی با کیفیت‌ پایین‌تر دوخته می‌شد. دوره‌ی رنسانس دوران احیای هنر، فرهنگ و مد بود. در نهایت پارچه‌های مجلل و گلدوزی‌های پیچیده در میان ثروتمندان محبوبیت پیدا کردند.

تاریخچه‌ مد و فشن در جهان

انقلاب صنعتی در قرن ۱۸ و ۱۹ تغییرات قابل توجهی را در مد ایجاد کرد. تولید انبوه، پوشاک را مقرون به صرفه‌تر کرد و در دسترس عموم مردم قرار داد. این دوره شاهد ظهور فروشگاه‌های بزرگ، مجلات مد و لباس‌های آماده بود که راه را برای دموکراتیک شدن مد هموار کرد. در قرن ۲۰ و ۲۱، مد به سرعت به تکامل خود ادامه داد و طراحان و برندها، طرح‌های خلاقانه‌ای ایجاد کردند. تمامی طرح‌ها نشان‌دهنده‌ی ارزش‌های زمانه بود. مد همیشه بازتابی از سلیقه‌ها و ارزش‌های جامعه‌ی در حال تغییر بوده است.

تاریخچه و گذشته مد و فشن در جهان

مد و فشن در دنیای امروز

امروزه مد و فشن یک صنعت چند میلیارد دلاری است که شامل پوشاک، اکسسوری، کفش، لوازم آرایشی و…. است. با ظهور رسانه‌های اجتماعی و فناوری دیجیتال، مد می‌تواند به سرعت در سراسر جهان گسترش یابد و در این صورت می‌تواند بر انتخاب‌ها و ترجیحات سبک پوشش افراد تأثیر بگذارد. در دنیایی که فردیت و ابراز وجود ارزش زیادی دارد، مد هم‌چنان شکل قدرتمندی از ارتباط و هویت است.

مد و فشن در دنیای امروزی

تفاوت مد و ترند

مد به سبک‌ها و گرایش‌هایی گفته می‌شود که در یک زمان خاص در صنعت محبوب هستند. ترند به یک سبک یا الگوی خاص اشاره دارد که در مدت زمان معینی محبوبیت و نفوذ پیدا می‌کند. ترندها می‌توانند از منابع مختلفی مانند استایل خیابانی، رسانه‌های اجتماعی، افراد مشهور و جنبش‌های فرهنگی تغذیه کنند و بسته به تأثیر و ارتباط آن‌ها در صنعت، می‌توانند کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت باشند. ترندها اغلب با پذیرش و تکرار گسترده توسط طراحان، برندها و مصرف‌کنندگان مشخص می‌شوند. آن‌ها می‌توانند جهت‌دهی مد را برای یک دوره‌ی زمانی مشخص، شکل دهند.

تفاوت مد و ترند

به طور خلاصه، مد شامل مجموعه‌ی متنوعی از ترند‌های روز و سبک‌های مختلف در صنعت است؛ در حالی که ترندها سبک‌ها یا الگوهای خاصی هستند که در یک دوره‌ی معین محبوبیت و نفوذ پیدا می‌کنند. مد طیف وسیع‌تری از سبک‌ها و طرح‌ها را در‌ بر‌ می‌گیرد؛ در حالی که ترندها ماهیت متمرکز و موقتی دارند. آن‌ها با هم کار می‌کنند تا چشم‌انداز پویا و همیشه در حال تغییر صنعت مد را شکل دهند. ترند زیر مجموعه‌ی مد است. پس مد مورد قبول اکثریت است، اما ترند گروه کوچکتری را شامل می‌شود.

استایل را می‌توان به عنوان یک رویکرد زیبایی‌شناختی متمایز به لباس، اکسسوری‌ها و … تعریف کرد. در حالت کلی استایل، روش خاص هر فرد برای بیان خودش است که او را از دیگران متمایز می‌کند. استایل به معنای دنبال کردن ترندها و جایگزین کردن آن‌ها در پوشش خود نیست؛ بلکه ایجاد ظاهری خاص است که شخصیت منحصر به فرد، ارزش‌ها و خلاقیت پوشنده یا طراح را نشان دهد. استایل در همه چیز چون معماری، نویسندگی، دکوراسیون و … قابل اجراست. آن‌ها در طیف وسیعی از عناصر مانند انتخاب رنگ، انتخاب پارچه، پترن‌ها، الگوها و … نقش دارند. در نهایت تمامی این موارد به ایجاد ظاهری منسجم و جذاب کمک می‌کنند.

فرق ترند و مد - مجله کمد

استایل ابزاری قدرتمند برای ابراز وجود و برندسازی در صنعت مد و فشن است. طراحان و برندها اغلب از استایل متمایز خود برای ایجاد تصویری معنادار برای مشتریان خود استفاده می‌کنند. چرا که استایل می‌تواند نوعی داستان‌سرایی مختص آن برند باشد تا پیامی را انتقال دهد. به طور کلی استایل به افراد و برندها کمک می‌کند تا در سطح عمیق‌تری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

تفاوت مد و استایل

مد و استایل دو اصطلاحی هستند که اغلب در کنار یکدیگر استفاده می‌شوند. اما فرق مد و استایل در چیست؟ در هر دوی آن‌ها در واقع معانی و مفاهیم بسیار متفاوتی وجود دارد. استایل به روش متمایز یک فرد برای بیان خود از طریق انتخاب لباس، و … اشاره دارد. استایل بازتابی از شخصیت و سلیقه‌ی یک فرد است و اغلب با ثبات و اصالت او شکل می‌گیرد. در نهایت استایل تابع ترندهای زودگذر صنعت مد نیست. از سوی دیگر، مد به گرایش و سبک‌ها اشاره دارد که در یک زمان خاص در صنعت محبوب هستند. مد توسط طراحان، تأثیرگذاران و رسانه‌ها هدایت می‌شود و دائما در حال تغییر و تحول است. این تغییرات تا جایی ادامه پیدا می‌کنند که تأثیرات فرهنگی و هنجارهای اجتماعی را منعکس کنند. استایل، شخصی و فردگرایانه است. مد جمعی و مبتنی بر ترند است که اغلب توسط آن‌چه صنعت در یک لحظه مد تلقی کند، دیکته ‌‌می‌شود.

تفاوت مد و استایل

به طور خلاصه، استایل بیان شخصی از فردیت و خلاقیت است و نوعی سبک زندگی هر فرد است. در حالی که مد یک مفهوم جمعی و ترند محور است که در طول زمان در معرض تغییر است. آن‌ها ممکن است بر یکدیگر تأثیر بگذارند، اما ماهیت و پیامدهای آن‌ها اساسا متفاوت است.

مد مهم‌ تر است یا استایل؟

مد و استایل هر دو نقش مهمی در بیان شخصی و اعتماد به نفس دارند؛ اما هر کدام اهمیت و تأثیر خاص خود را دارند. از نظر اهمیت، در نهایت به ترجیحات و ارزش‌های فردی بستگی دارد. مد و استایل نقش مهمی در نحوه‌ی حضورمان در محیط اجتماعی و بیان فردیت دارند. مهم است به یاد داشته باشید که مد و استایل ذهنی هستند. پس باید به عنوان فرصت‌هایی برای ابراز وجود در نظر گرفته شوند. پذیرفتن مد و استایل شخصی به افراد این امکان را می‌دهد که در دنیای همیشه در حال تغییر، حرکت کنند؛ اما در عین حال به خود واقعیشان وفادار بمانند. در نهایت این‌که مد یا استایل مهم‌تر است، یک تصمیم شخصی است که ارزش‌ها، اولویت‌ها و هویت فرد را منعکس می‌کند.

مد مهم‌ تر است یا استایل؟

اهمیت مد و استایل در بسیاری از برندها قابل مشاهده است. مهم‌ترین نکته‌ای که در برند سارک بیش از سایر برندها به چشم می‌خورد، تعادل میان مد و استایل است. سارک در طراحی و تولید محصولات خود همواره تلاش می‌کند استایل مخاطب را در مسیر درست مد امروز طراحی کند. در نهایت او با حفظ این مسیر از خط هویتی برند خود خارج نشده است. 

استایل زنانه سارمک - اهمیت مد و استایل

مد امسال چیست؟

مد امسال مانند سال‌های قبل، پر از طرح و رنگ بهاری است. مد بهار ۱۴۰۳ را می‌توان در رنگ‌ها و پترن بهاری خلاصه کرد. امسال کت‌ کراپ، شلوار فاق بلند راسته، شومیز سفید و راه راه آبی بیشتر از سال‌های قبل به چشم می‌خورند. برند سارک در کالکشن زنانه ۱۴۰۳ تمامی این موارد را در سایزهای مختلف و طرح‌های بیسیک ارائه کرده است. با انتخاب یکی از آیتم‌های سارک نه فقط امسال، بلکه همیشه می‌توانید به روز باشید.

مد امسال چیست؟ - استایل تابستانی زنانه سارک

جمع بندی

درک تفاوت بین مد و استایل می‌تواند افراد را قادر سازد تا با اطمینان خاطر در مسیر مد حرکت کنند. با شناخت تمایز این اصطلاحات، افراد می‌توانند گرایش‌های فعلی را با جزئیات واضح‌تری بپذیرند؛ در عین حال به  استایل شخصی خود وفادار بمانند و آن را صحیح‌تر انتخاب کنند. مد شکل قدرتمندی از ابراز وجود است. افراد با رعایت استایل منحصر به فرد خود می‌توانند فردیت و خلاقیت خود را از طریق انتخاب لباس به نمایش بگذارند. پس مد و استایل نقش مهمی در نحوه‌ی حضور خودمان در محیط اجتماعی و بیان فردیت دارند. در نهایت هیچ کدام بر دیگری ارجحیت ندارد؛ بلکه با حفظ تعادل میان آن‌ها می‌توانیم ارزش‌های خودمان را نشان دهیم. برای شما تا چه اندازه مد و استایل اهمیت دارند؟

منابع:

fa.wikipedia.org

shopyourwardrobe.com

gentlemansgazette.com

en.wikipedia.org

glamobserver.com

fashinnovation.nyc

study.com

The post چه تفاوتی بین مد و استایل  وجود دارد appeared first on مجله مد و پوشاک.



لینک منبع
#چه #تفاوتی #بین #مد #استایل #وجود #دارد

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
[df-form-login]