خدمات تخصصی سئو و طراحی سایت (تجربه بهترین قیمت و خدمات ) میلاد سهراب نیا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

عصب کشی ناقص دندان و عوارض آن چیست؟ – کلینیک تخصصی ایمپلنت رشت

[ad_1]

عصب کشی ناقص دندان و عوارض آن چیست؟ مراقبت های بعد از عصب کشی چیست؟ آیا شکستن فایل درون کانال نیاز به عصب کشی مجدد دندان دارد ؟ عصب کشی دندان یا درمان ریشه دندان به فرآیندی گفته می شود که در آن قسمت درون ریشه دندان کاملاً تمیز و خالی از هر گون عفونت یا پوسیدگی شود و بعد با مواد پر کننده ریشه دندان به طور کامل پر شود. اگر این مراحل به طور دقیق صورت نگیرد عصب کشی دندان یا درمان ریشه ناقص بوده و احتمال بروز کیست و ضایعات وجود دارد در این حالت است که بایستی حتماً برای عصب کشی مجدد به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید و تحت درمان دوباره قرار بگیرید در مقاله پیش رو از وب سایت کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد قصد داریم در رابطه با عصب کشی ناقص دندان توضیحات کامل بدهیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درمان ریشه چیست؟

عصب کشی درمان ریشه یا به اصطلاح درمان کانال دندان قسمتی است درمان عفونت پالپ دندان است، که باعث نابود کردن هرگونه عفونت و حفاظت از مراحل عصب کشی دندان های عاری از هر گونه عفونت در مقابل میکروب ها می شود. در طی فرایند عصب کشی درمان ریشه اصولاً با استفاده از بی حسی موضعی صورت می گیرد. در بعضی موارد که دندان کاملاً نابود شده و یا به اصطلاح مرده است احتمال دارد احتیاطی به بی حسی نباشد. بعضی وقت ها هم شاید دندان ها به آسانی بی‌حس نشوند در چنین وضعیتی متخصص می تواند از روش های مخصوص دیگری جهت بی حس کردن موضعی استفاده کند، تا خیالش از بابت این که درمان دردناک نیست راحت باشد.

در طی فرایند عصب کشی دندان، دندانپزشک پالپ را خارج کرده و بخش صاف دندان از طریق تاج باز می کند پس از عصب کشی دندان به بافت نرم مرکز دندان یعنی پالپ دسترسی پیدا می کند.

و هرگونه آلودگی که در پالپ وجود دارد را از بین می برد. متخصص نیز می تواند اگر بیمار مبتلا به آبسه یا کیست دندان شده است. همزمان این مشکل را برطرف کند بعد از برداشتن پالپ دندان، متخصص کانال ریشه را به طور کامل تمیز و ضدعفونی می کند تا به راحتی بتواند آن را پر کند اصولاً کانال ریشه بسیار ظریف و باریک است ولی پر کردن آن کار دشواری است. متخصص از فایل های کوچک جهت افزایش کانال ریشه و فرم دادن به آن در عصب کشی دندان استفاده می کند تا به راحتی دندان پر شود.

عصب کشی ناقص دندان و عوارض آن چیست؟ - کلینیک تخصصی ایمپلنت رشت - خبرخوان تی شین

عصب کشی مجدد دندان چیست؟

عصب کشی مجدد دندان در حقیقت همان درمان قبلی دندان های عصب کشی شده است احتمال دارد آن جوری که مورد نظر ما است دندان بهبود پیدا نکند در نهایت نیاز به عصب کشی مجدد است مواردی که در تاثیرات عصب کشی شده دوباره دندان نقش بسزایی دارند عبارتند از:

  • بروز پوسیدگی و شکستن دندان
  • شل شدن یا شکسته شدن روکش ایجاد شده
  • تمیز نشدن کانال ریشه دندان به هر دلیلی از جمله سفتی یا انحنا
  • شناخته نشدن شاخه ها و کانال های زیر ریشه در درمان ابتدایی
  • عدم چسباندن روکش ها یا دیگر ترمیم ها سروقت به دندان
  • آلودگی بزاق داخل دندان در هنگام ترمیم و بازسازی و در نهایت عفونت دوباره
  • به دلیل تاثیرات داروی بی حسی حین عصب کشی دندان دردی احساس نخواهید کرد بعد از اجرای مراحل عصب کشی دندان، احتمال دارد درد خفیفی را تا چند روز به همراه داشته باشید چه با استفاده از مسکن این درد قابل تسکین است بعد از اولین جلسه عصب کشی ضروری است به مدت ۱ الی ۲۷ منتظر بمانید تا روکش نصب شود و فرآیند درمان اثر گذار باشد.
  • در این مدت باید از غذاهای نرم استفاده شده و مسواک و نخ دندان فراموش نشود. پس از آن، در صورت لزوم، پوشش مجدداً بازدید می شود. در این مرحله، دندانپزشک، دندان را معاینه می کند. زیرا ممکن است عصب کشی دندان ، مجدد نیاز باشد.
  • عصب کشی در دو مرحله مهمی که در حقیقت درمان مجدد صورت میگیرد نباید به تعویق بیفتد بیش از اینکه شرایط دندان بدتر شود بایستی سر وقت جهت این درمان به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. توجه داشته باشید که اگر این خدمات در یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی دریافت شود ۱۰۰ درصد هزینه عصب کشی دندان بسیار کاهش پیدا می کند. پیشنهاد ما به شما کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد است. شما عزیزان می توانید جهت رزرو نوبت با مشاورین ما در کلینیک دندانپزشکی تماس حاصل فرمایید و یا اینکه به صورت حضوری به این کلینیک مراجعه کنید تا اگر کاندید مناسبی جهت عصب کشی مجدد بودید درمان شما در این کلینیک شروع شود.

علائم عفونت دندان – بهترین روش درمان

اگر عفونت دندان دارید، مراجعه به دندانپزشک در اسرع وقت برای جلوگیری از انتشار هر نوع عفونت به بافت های مجاور و سایر بخش های بدن بسیار بسیار مهم است.

نحوه انجام عصب کشی مجدد دندان

اصولاً انجام عصب کشی مجدد دندان کار سخت تری از انجام ابتدایی یک عصب کشی است.

متخصص بعد از گرفتن عکسOPG و رادیوگرافی و معاینه و بررسی ریشه دندان تمام تلاش خود را می‌کند تا با استفاده از وسایل مورد نیاز مواد پر کننده قبلی را در از درون کانال دندان کاملاً تخلیه کند. سپس ریشه دندان را تا آخر به صورت کامل تمیز کرده و حتی کمی هم از انتها را پاک می کند. در این روش درد عصب کشی دندان وجود نخواهد داشت و در بسیاری موارد احتیاطی به بی حس کردن دندان هم وجود ندارد.

پر کردن ریشه دندان در شرایطی که دندان دچار عفونت و چرک باشد بهتر است صورت نگیرد. بعد از تخلیه چرک و عفونت دندان پزشک ماده ضد عفونی کننده را درون کانال دندان قرار می دهد و شخص می خواهد تا بعد از سپری شدن چند روز برای پر کردن ریشه اقدام کند.

سپس بعد از پاک کردن تمامی چرک و عفونت ها کل فضای خالی ریشه را با مواد پرکننده جدید تا انتهای دندان پر می کند احتمال دارد که مواد پرکننده از انتهای کانال در عصب کشی مجدد دندان بیرون بزند چه جای نگرانی نیست، حتی بهتر هم است. بایستی تاج دندان شکسته را با استفاده از فایبر پست و کامپوزیت مجدداً ترمیم و بازسازی کرده و روکش دندان عصب کشی شده را بر روی آن نصب کرد.

مدت عصب کشی دندان

تکمیل این بخش از مراحل عصب کشی ممکن است چندین ساعت طول بکشد و به بیش از یک جلسه نیاز دارد. دندان های جلویی و دندان نیش، دارای یک ریشه حاوی کانال هستند. دندان های آسیاب دارای ۲ یا ۳ کانال در ریشه می باشند. برای دندان هایی با ریشه ها و کانال های بیشتر، درمان مراحل عصب کشی دندان ممکن است بیشتر طول بکشد.

اگر درمان عصب کشی به بیش از چند جلسه نیاز داشته باشد، دندانپزشک ممکن است مقدار کمی دارو را در کانال تمیز شده قرار دهد تا باکتری های باقی مانده را از بین ببرد و پس از آن دندان با یک پر کردن موقت بسته می شود. این در حالی است که در جلسه بعدی عصب کشی، پر کردن موقت و دارو از روی دندان شما برداشته شده و کانال ریشه پر می شود.

با پرکردن دندان، آنها مهر و موم شده و بدین ترتیب، از عفونت مجدد جلوگیری می شود. احتمال وقوع شکستگی در دندان ریشه ای که با دندان سالم پر شده است، بیشتر بوده و بنابراین دندانپزشک ممکن است برای محافظت از آن در طی عصب کشی دندان ، روکش دندان عصب کشی شده قرار دهد. در برخی موارد، دندان پر شده ممکن است تیره به نظر برسد.

مراقبت های بعد از عصب کشی

پس از عصب کشی، دندان ترمیم شده را مانند سایر دندان های خود تمیز کنید و برای معاینات لازم به طور مرتب با دندانپزشک ملاقات کنید. رعایت این نکات می تواند به تمیز و سالم ماندن دندان های شما پس از عصب کشی دندان و درمان ریشه کمک کند:

  • حداقل دو دقیقه در هر بار مسواک زدن وقت بگذارید.
  • دندان های خود را دو بار در روز، هر صبح و هر شب مسواک بزنید.
  • همیشه از خمیر دندان حاوی فلوراید برای مسواک زدن استفاده کنید.
  • نخ دندان می تواند نقش موثری در تمیز کردن فاصله بین دندان ها داشته باشد.
  • دندان های خود را خیلی محکم مسواک نکنید زیرا این کار می تواند منجر به عقب نشینی لثه شما شود.
  • از یک مسواک کوچک استفاده کنید تا دسترسی بهتری به دندان های پشتی دهان خود داشته باشید و از خمیر دندان بزرگتر از یک نخود استفاده نکنید.

پر کردن دندان و بهترین ماده برای آن چیست؟

این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بهترین روش ترمیم دندان را بشناسید.

عصب کشی ناقص و نیاز به عصب کشی مجدد دندان

عصب کشی دندان یک روش درمانی در دندانپزشکی است که کلیه بافت زنده یا بیمار درون حفره ریشه دندان باید خالی و تمیز شود . سپس این فضا نباید خالی بماند زیرا که محلی برای تجمع دوباره باکتری ها در آن می گردد . بنابراین فضای داخل ریشه دندان باید کاملا توسط ماده پر کننده ریشه دندان پر و مهر و موم گردد . اگر که به هر دلیلی این کار انجام نگیرد درمان ریشه ناقص بوده و نیاز به عصب کشی مجدد دندان می گردد.

عصب کشی ناقص لزوما باعث دندان درد نمی گردد و در بسیاری از موارد تا چند سالی فرد با دندانی که عصب کشی ناقص دارد بدون درد سر می کند . مشکل اینجاست که هنوز باکتری ها در انتها یا درون ریشه کاملا حذف نشده اند و به صورت مزمن در حال فعالیت هستند . این فعالیت در نهایت به صورت یک ضایعه در انتهای ریشه نمود پیدا می کند .

حالاتی که نیاز به عصب کشی مجدد است

حالات مختلفی پیش می آید که دندانپزشک ممکن است نتواند یک درمان ریشه کامل برای یک دندان ارائه دهد و عصب کشی مجدد دندان لازم گردد. این حالات عبارتند از :

  • عصب کشی مجدد به علت پیدا نکردن ریشه دندان

پیدا نکردن یک ریشه از چند ریشه یا اصطلاحا جا گذاشتن یک ریشه بصورت کار نشده . در دندانهایی که سه کاناله هستند باید هر سه کانال دندان کاملا درمان شوند . گاهی اوقات این دندانها چهار کاناله هستند و دندانپزشک بر فرض معمول سه کاناله بودن این نوع دندان به دنبال کانال چهارم نمی گردد . در نتیجه این کانال درمان نشده باقیمانده و باکتری های درون آن شروع به فعالیت و ایجاد آبسه می کنند .

گاهی اوقات دندانپزشک از روی بی تجربگی یا نداشتن وقت کافی با عجله سعی در انجام درمان می کند . درمان عصب کشی دندان نیاز به صرف وقت و حوصله دارد و درمان در زمان کوتاه و در مطب های شلوغ از کیفیت کار می کاهد . در این صورت یک ریشه دندان کار نشده باقی می ماند و به عصب کشی مجدد دندان نیاز پیدا می کند .

  • عصب کشی مجدد دندان به علت پر کردن ناقص ریشه

ریشه دندان بعد از خالی کردن باید کاملا پر شود. در صورتیکه این دندان ناقص پر شود و فضای خالی در بین مواد پر کننده باشد می تواند در آینده برای دندان مشکل ساز گردد . پر کردن ناقص ریشه دندان به دلایل مختلفی رخ می دهد :

  • تمیز نکردن ناقص ریشه
  • بی حوصلگی و عجله دندانپزشک
  • عدم تجربه کافی دندانپزشک
  • باز کردن ناقص تاج دندان
  • کاربرد مواد بی کیفیت
  • در تمام موارد فوق چاره کار عصب کشی مجدد دندان است.

درمان آبسه دندان و لثه

راه های پیشگیری از آبسه دندان چیست؟

آیا شکستن فایل درون کانال نیاز به عصب کشی مجدد دندان دارد ؟

یکی از حوادثی که ممکن است هنگام خالی کردن ریشه دندان رخ دهد شکسته شدن فایل یا همان وسیله ای است که با آن درون ریشه تمیز می شود .در نتیجه راه کانال بوسیله این قطعه شکسته بسته شده و دسترسی به انتهای کانال را سلب می کند . حاصل آن درمان ناقص ریشه دندان است .

در اکثر مواقع این مسئله اجتناب ناپذیر بوده و از عوارض عصب کشی دندان است. البته دندانپزشک می تواند با کاربرد تدابیری احتمال بروز این اتفاق را کاهش دهد .

در صورتیکه این اتفاق بیافتد بسته به اینکه در کجای کانال دندان باشد و در چه مرحله ای از تمیز کردن ریشه باشد اقدامات و نتایج نیز متفاوت است . بطور مثال اگر که ریشه کاملا تمیز شده باشد و در مراحل پایانی و انتهای ریشه این اتفاق افتد معمولا مشکلی ایجاد نمی کند . گاهی اوقات ممکن است دندانپزشک بتواند در عصب کشی مجدد دندان آنرا خارج کند ولی در اکثر مواقع این کار غیر ممکن است.

چه زمانی نیاز به درمان ریشه دندان دارید؟

چه نشانه‌هایی وجود دارند که نیاز دندان به درمان ریشه را به ما گوشزد کنند

علل موفق نبودن عصب کشی

  • کانال های فرعی یا اضافه

در مواقعی مجرای ریشه دندان دارای چند شاخه می شود و تشخیص این شاخه ها کار راحتی نمی باشد. به این دلیل احتمال دارد که درمان شاخه ای با موفقیت صورت گیرد در حالی که شاخه ای دیگر اصلا مورد توجه قرار نگیرد.

  • توجه نکردن به مجراهای ریشه

احتمال این کانال های دندان بیشتر از تعداد تشخیص داده شده باشد وجود دارد و در این مواقع به ویژه در هنگامی این کانال ها کوچک باشند، شناسایی نمی شوند و درمانی صورت نگرفته و باعث به وجود آمدن مشکلاتی شوند.

  • وجود ترک در دندان ها

فضاهایی که در دندان ها سبب تجمع باکتری ها می شوند، ترک های دندانی هستند. بر خلاف کانال های ریشه که امکان تمیز کردن و درمان آن ها وجود دارد، ترک های دندانی را نمی توان درمان کرد و در صورتی که عفونت ایجاد شود، مشکلات بسیاری می تواند پدید آید.

  • زمانی که محل عمل باز شود

حفره ی ایجاد شده در تاج دندان که توسط دندانپزشک پانسمان و یا ترمیم شده است، احتمال دارد به تدریج با مشکل رو به رو شود. در این حالت امکان ورود مجدد باکتری ها به کانال و ایجاد عفونت، وجود دارد.

  • ترمیم نامناسب دندان

اگر ترمیمی که بعد از پایان درمان ریشه قرار داده می شود، ناقص و یا نامناسب باشد، امکان ورود دوباره ی آلودگی ها به دندان را فراهم می کند که این وضعیت به نشت تاجی معروف است که دلیل عمده ی شکسته شدن مجرای ریشه می باشد.

  • نبود مهارت بالینی
    همواره انجام درمان توسط متخصص در زمینه ی درمان ریشه با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود. این احتمال هم که درمان ریشه موفق بوده است ولی دندان مشکلاتی به دلایل دیگری داشته است، وجود دارد.

میزان موفقیت عصب کشی مجدد دندان

در واقعیت هیچ در صد قطعی از میزان موفقیت درمان ریشه مجدد دندان نمی توان ارائه داد . این درصد بستگی به آن دارد که دندانپزشک آیا قادر بوده است که عصب کشی مجدد دندان کاملی را انجام دهد . در صورتیکه درمان مجدد ریشه دندان کامل انجام شود میزان موفقیت بالای ۸۰ در صد خواهد بود .

گاهی اوقات بسته شدن کانال دندان بوسیله مواد آهکی یا کلسیفیه شدن ریشه دندان مانع از دسترسی به فضای انتهای ریشه می شود . گاهی وقتها نیز وسیله شکسته درون کانال اجازه دسترسی به انتهای ریشه را نمی دهد . در نتیجه درمان ریشه مجدد دندان کامل انجام نمی گیرد . در این حالت میزان موفقیت تا ۵۰ درصد کاهش میابد . در اینگونه موارد دندانپزشک ممکن است شما را از درمان عصب کشی مجدد دندان منصرف نموده و پیشنهاد کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت دندان را بدهد . ایمپلنت دندان درصد موفقیت بالای ۹۵ در صد را دارد .

دندان درد شدید و علل آن

دندان درد شدید و علل آن چیست؟

عوارض درمان عصب کشی ناقص دندان

اگر عصب کشی به طور کامل انجام شود دندان سال های سال دوام خواهد آورد. اما در صورت عصب کشی ناقص دندان با عوارضی دست و پنجه نرم خواهید کرد. در ادامه برخی از این عوارض را می بینیم. 

عفونت

اگر عصب کشی که شروع کرده اید را کامل نکنید، ممکن است دندان عفونی شود. عفونت می‌تواند به سایر قسمت‌های دهان مانند استخوان فک و بافت‌های اطراف گسترش یابد. همچنین ممکن است باعث درد شدید و تورم در دندان و دهان شود. در صورت عدم درمان، عفونت ممکن است منجر به آسیب گسترده به دندان شود.

آبسه‌

ممکن است به دلیل انجام ناقص عصب کشی دندان، آبسه ایجاد شود. آبسه در محل حفره اصلی تشکیل می‌شود. این عارضه می‌تواند یک مشکل جدی برای سلامتی باشد زیرا توده ای پر از چرک است و می‌تواند باعث عفونت جدی شود. در صورت عدم درمان، آبسه می‌تواند پاره شود و عفونت به سایر قسمت‌های بدن شما سرایت کند.

از دست دادن استخوان

اگر عصب کشی را کامل نکنید، دندانپزشک شما ممکن است مجبور شود درمان استخوان از دست داده را شروع کند. از دست دادن استخوان می‌تواند منجر به لبخندی زشت و افزایش مشکل در جویدن و صحبت کردن شود. بسته به شدت از دست دادن استخوان، دندانپزشک ممکن است درمان اضافی را توصیه کند که به بازیابی تراکم استخوان کمک می‌کند.

آسیب عصبی

در صورتی که ریشه دندان را ناقص درمان کنید ممکن است آسیب عصبی نیز رخ دهد. آسیب به عصب ممکن است باعث درد در اطراف دندان و سایر اعضای بدن شود. ممکن است بر توانایی جویدن و بلع شما تأثیر بگذارد. در موارد شدید، آسیب عصبی می‌تواند باعث اختلال در حرکت شود یا در بدترین حالت ممکن است منجر به سکته شود.

اگر درمان ریشه دندان را کامل نکنید، این روش می‌تواند بسیار گران و ناراحت کننده باشد. در صورت عدم درمان، عفونت به وجود می‌آید و باعث آسیب دائمی ‌به دندان می‌شود. این امر نه تنها برای شما هزینه‌های دندانپزشکی زیادی دارد، بلکه می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند ناتوانی در خوردن یا نوشیدن درست با آن طرف دهان شود.

اگر کانال ریشه ناقص بماند چه اتفاقی می‌افتد؟

در طول کانال ریشه، ناحیه عفونی تمیز و مهر و موم می‌شود. اگر کانال ریشه کامل نباشد، باکتری‌ها دوباره وارد آن قسمت دندان شده و عفونت می‌کنند. عفونت می‌تواند به سایر نواحی دهان یا استخوان فک سرایت کند. ناتمام ماندن کانال ریشه می‌تواند بیمار را در معرض خطر مشکلات جدی دندانی و شرایط پزشکی قرار دهد. اگر عفونت درمان نشود، ممکن است آبسه ایجاد شود و به درمان اورژانسی نیاز خواهید داشت.

اگر درد دارید یا بافتی متورم در نزدیکی دندانی که کانال ریشه انجام داده اید دارید، توصیه می‌کنیم فوراً با دندانپزشک تماس بگیرید. همچنین بیماران ممکن است درد یا حساسیت در نزدیکی فک یا گردن را تجربه کنند. عفونت‌ها می‌توانند باعث تب شده و باید فورا درمان شوند. 

جراحی ریشه دندان یا اپیکواکتومی چیست؟

عصب کشی ناقص دندان و عوارض آن چیست؟ - کلینیک تخصصی ایمپلنت رشت - خبرخوان تی شین

سوالات متداول

چرا دندان عصب کشی شده من بعد از ۲ ماه هنوز درد می‌کند؟

علاوه بر عفونت، چیزهای دیگری مانند کانال از دست رفته، سوراخ شدن ریشه یا وارد شدن هوا از طریق نوک ریشه، تاج یا پرکردگی بزرگ می توانند باعث باعث درد غیرطبیعی ‌شوند. این موارد همان درمان ناقص ریشه دندان هستند که ممکن است نیاز به درمان بعدی داشته باشد.

عصب کشی در چند جلسه انجام می‌شود؟

درمان عصب کشی بسته به تعداد کانال های دندان، نوع درمان (درمان اولیه یا درمان مجدد) و پیچیدگی درمان بین نیم تا یک ساعت و نیم طول می کشد.
در صورت نبودن عفونت یا پیچیدگی خاص، درمان به صورت یک جلسه ای انجام می شود.
در بعضی موارد که دندان دچار عفونت حاد شده باشد، نیاز به قرار دادن مواد دارویی داخل دندان هست که ضدعفونی از داخل ریشه دندان صورت گیرد، در این حالت پر کردن ریشه دندان (اتمام RCT) در جلسه دوم صورت می گیرد.

آیا درمان جایگزینی بجای عصب کشی وجود دارد؟

درمان جایگزین عصب کشی، کشیدن دندان است ولی لزوماً حفظ دندان بهتر است. چرا که RCT ریت موفقیتی بالای ۹۵ درصد دارد. حفظ دندان باعث جلوگیری از مشکلاتی می شود که در آینده قرار است رخ دهد. مثل مشکلات در جویدن، جا به جا شدن دندانهای کناری، از دست رفتن حجم و دانسیته استخوان فک.

در حین عصب کشی چه اتفاقاتی می‌افتد؟

مراحل عصب کشی : بعد از بی حسی ناحیه، یک سوراخ در تاج دندان ایجاد می شود تا به پالپ شامبر دندان و کانالها دسترسی پیدا شود. بافت ملتهب خارج شده و کانال ها تا انتهای ریشه ضدعفونی و پاکسازی می شوند. دندانهای قدامی معمولا یک کانال دارند و دندانهای خلفی از ۲ تا ۴ کانال دارند.
در نهایت ریشه دندان با یک ماده ای که سازگاری بافتی دارد پر می شود و داخل سوراخ تاجی پانسمان قرار داده می شود.
واژه رایج درمان ریشه در بین عوام، عصب کشی یا عصب کُشی می باشد، که در اصل هر دو این واژه ها می‌تواند درست باشد. چون پالپ (عصب) دندان هم خارج می شود و هم کشته می شود ولی ترجمه لفظ به لفظ درست برای روت کانال تراپی، درمان ریشه دندان می باشد.

کلام پایانی

دندان از دو قسمت تاج و ریشه تشکیل شده است. تاج به عنوان قسمت سفید در دندان ها نمایان است و ریشه در زیر آن قرار دارد. پالپ هسته دندان و محل اعصاب و عروق خونی است. اگر پالپ عفونی شود، باید تخلیه و تمیز شده تا با ماده خاصی به نام گوتا پرکا پر شود. گاهی لازم است مراحل عصب کشی دندان در دو مقطع انجام شود که به آن عصب کشی دو مرحله ای می گویند. در صورتی که به این درمان نیاز دارید، می توانید به کلینیک تخصصی دندانپزشکی پاسارگاد مراجعه کرده و هزینه عصب کشی دندان را نیز جویا شوید. همچنین در این کلینیک تمامی خدمات دندانپزشکی عصب کشی کامپوزیت، لمینت و ایمپلنت صورت می گیرد.

ویزیت آنلاین و رایگان

امکان طرح سوال و مشکل دندانپزشکی در واتس اپ و دریافت پاسخ

عصب کشی دندان یکی از تخصصی ترین درمان‌ها از زیر مجموعه درمان‌های دندانپزشکی است که توسط متخصص درمان ریشه دندان انجام می‌شود. برای عصب کشی دندان در ابتدا بهتر است به دنبال بهترین متخصص عصب کشی در رشت باشید، زیرا این درمان حساس، با پالپ دندان و بافت داخلی دندان و همچنین بافت اطراف ریشه سروکار دارد. کلینیک تخصصی پاسارگاد در راستای مسئولیت مدنی و پزشکی خود درباره ارتقا سلامت و بهداشت دهان و دندان اقدام به راه‌اندازی امکان ویزیت و مکالمه با پزشکان خود را در پیام‌رسان واتس‌اپ مهیا کرده است.

کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد، به صورت آنلاین، اقدام به ویزیت رایگان مراجعانی می کند که نیازمند درمان بوده ولی امکان مراجعه حضوری ندارند. این ویزیت آنلاین، از طریق تماس تصویری یا پیام متنی صورت می‌گیرد. تعدادی از متقاضیان به صورت تخصصی و در یک فضای کاملاً دوستانه توسط دکتر روشن طلب ویزیت و معاینه خواهند شد.

اگر در مورد عصب کشی دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

۰۱۳۳۲۱۳۴۸۳۱-۶

[ad_2]

لینک منبع
#عصب #کشی #ناقص #دندان #عوارض #آن #چیست #کلینیک #تخصصی #ایمپلنت #رشت

چرخ خیاطی دستی Handy Stitch

چرخ خیاطی دستی Handy Stitch کوچک، سبک و قابل حمل طراحی نوین و کاربردی مناسب دوخت بالش ، جوراب ، انواع پارچه ها و ... دوخت با کیفیت بالا

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
[df-form-login]