خدمات تخصصی سئو و طراحی سایت (تجربه بهترین قیمت و خدمات ) میلاد سهراب نیا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

زنگ خطر در نقش جهان | میدان جهانی پاتوق بستنی فروش‌ها نشود!

[ad_1]

همسایه دیوار به دیوار عمارت عالی قاپو در نقش جهان بستنی فروشی شد.

تغییر کاربری فروشگاه دیوار به دیوار کاخ عالی قاپو در میدان ثبت جهانی نقش جهان اصفهان مدتی پیش خبرساز شده بود. مقامات میراث فرهنگی اصفهان با توجه به لزوم حفظ کاربری صنایع دستی فروشگاه‌های میدان نقش جهان، مدعی برخورد با این اتفاق شدند که بررسی‌های کجارو نشان می‌دهد که فروشگاه ذکر شده به‌عنوان بستنی فروشی به کار خود ادامه می‌دهد.

فروشگاه‌های دورتادور میدان نقش جهان با کاربری فروش و تولید صنایع دستی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و ویژگی‌های این اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی است؛ فروشگاه‌هایی که استادکاران صنایع دستی در آن مشغول کار هستند و هر گوشه‌اش بخشی از هنر اصفهان را به نمایش گذاشته‌اند.

بستنی فروشی میدان نقش جهان

وضعیت این روزهای اقتصاد کشور و همچنین وضعیت نه‌چندان مناسب گردشگری حالا برخی از این فروشگاه‌ها را برآن داشته تا صنف خود را تغییر دهند؛ اقداماتی که برخلاف شرایط و ضوابط میدان نقش جهان به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین محوطه‌های گردشگری ایران است. 

یکی از فروشگاه‌های همسایه با عمارت عالی قاپو در میدان نقش جهان به‌تازگی کاربری خود را از فروشگاه صنایع دستی به بستنی فروشی تغییر داده است. فروشگاهی که در یکی از مهم‌ترین بخش‌های میدان و در کنار عمارت ارزشمند عالی قاپو قرار گرفته است و ایجاد چنین کاربری جدیدی در کنار تغییر بافت بازار، خطرات جدی برای کاخ عالی قاپو به‌همراه دارد. یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش از بازار میدان نقش جهان، تامین آب و فاضلاب برای کاربری بستنی فروشی است و به نظر می‌رسد ایجاد چنین کاربری‌ آسیب‌های جدی به‌همراه خواهد داشت.

مسئولان میراث فرهنگی اصفهان تاکنون وعده دادند که با شکایت از این فروشگاه مانع فعالیت آن می‌شوند؛ اما تاکنون این اتفاق رخ نداده و فروشگاه ذکر شده به کار خود مشغول است. بررسی «کجارو» نشان می‌دهد که این فروشگاه روی شیشه خود نیز اطلاعیه‌ای نصب کرده است و از مشتریان خواسته تا به‌دلیل حفاظت از کاخ عالی قاپو با خوراکی وارد فروشگاه نشوند؛ این در حالی است که کاربری خود فروشگاه به بستنی فروشی تغییر کرده است!

بستنی فروشی میدان نقش جهان

فعال بود این بستنی فروشی تازه افتتاح شده در میدان نقش جهان و برخورد نکردن با آن، زنگ خطری برای میدان نقش جهان است. دومینوی تغییر کاربری‌های میدان نقش جهان شروع به ریزش کرده است و در صورتی که جلوی این اتفاق گرفته نشود، به‌زودی این میدان به پاتوقی برای بستنی ‌فروش‌ها و فست‌فودها تبدیل خواهد شد و یک به یک فروشگاه‌های صنایع دستی تغییر کاربری خواهند داد.

«کجارو» آخرین وضعیت این اتفاق را از فریبا خطابخش، مدیر پایگاه جهانی میدان نقش جهان، پیگیری کرد. این مقام مسئول در گفت‌وگو با کجارو اعلام کرد که پیگیری این پرونده با بخش حقوق اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان است.

[ad_2]

لینک منبع
#زنگ #خطر #در #نقش #جهان #میدان #جهانی #پاتوق #بستنی #فروشها #نشود

چرخ خیاطی دستی Handy Stitch

چرخ خیاطی دستی Handy Stitch کوچک، سبک و قابل حمل طراحی نوین و کاربردی مناسب دوخت بالش ، جوراب ، انواع پارچه ها و ... دوخت با کیفیت بالا

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
[df-form-login]