خدمات تخصصی سئو و طراحی سایت (تجربه بهترین قیمت و خدمات ) میلاد سهراب نیا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

راهنمای کامل فرودگاه استانبول – سفرزون

[ad_1]

فرودگاه بین‌المللی استانبول یکی از مدرن‌ترین فرودگاه‌های این شهر به حساب می‌آید. در اکتبر ۲۰۱۸ افتتاح شد و تبدیل به‌ فرودگاه اصلی این شهر و جایگزینی برای فرودگاه آتاتورک شد. فرودگاه استانبول ۵ باند و یک ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. در این فرودگاه امکانات و خدمات فوق‌العاده‌ای برای مسافران تعبیه شده است.

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره فرودگاه جدید استانبول به دست آورید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

فرودگاه استانبول در کجا قرار دارد؟

فرودگاه استانبول در شمال غربی این شهر در منطقه «آرناوت کوی» در بخش اروپایی قرار گرفته است. این فرودگاه تا مرکز شهر (میدان تکسیم) حدود ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. علامت اختصاری این فرودگاه “IST” است.

برای ساخت فرودگاه جدید استانبول ۴۲ ماه زمان صرف شده است و هزینه ساخت آن حدود ۶۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

فرودگاه استانبول در کجا قرار دارد؟فرودگاه استانبول در کجا قرار دارد؟

مراحل خروج از فرودگاه استانبول

  1. بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی و سفر به استانبول، هواپیمای شما در یکی از باندهای فرودگاه استانبول بر روی زمین می‌نشیند. سپس شما به همراه تمامی مسافران وارد سالن فرودگاه می‌شوید.
  2. در این مرحله لازم است که به تابلوهای راهنمای پاسپورت کنترل (Passport Control) را دنبال کنید تا به باجه‌های برسید که پاسپورت شما را چک می‌کنند.
  3. سپس باید تابلوهای راهنمای خروج را دنبال کنید که به زبان انگلیسی با نام “Exit” نشان داده می‌شود.
  4. بعد از دنبال کردن این تابلو به یک سالن بزرگ می‌رسید. در این سالن یک صفحه نمایشگر بزرگ وجود دارد که اطلاعات پروازتان بر روی آن نوشته‌شده است. به شماره راهرویی که جلوی پرواز شما نوشته‌شده، توجه کنید. باید این راهرو را پیدا کنید و در آن چمدانتان را تحویل بگیرید.
  5. سپس تابلوهای اگزیت یا خروج را پیدا کنید و آن را دنبال کنید.
  6. سپس باید وسایل و چمدانتان را از دستگاه‌های بازرسی عبور دهید.
  7. بعد از این‌که از فرودگاه خارج شدید، می‌توانید از تاکسی و اتوبوسهای فرودگاه استفاده کنید. اگر ماشین خود را در پارکینگ فرودگاه پارک کرده‌اید، می‌توانید به پارکینگ مراجعه کنید.

سرویس حمل و نقل عمومی فرودگاه استانبول

در فرودگاه استانبول انواعی از وسایل حمل‌ونقل مختلف وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به بخش‌های مختلف این شهر دسترسی داشته باشید. اتوبوسهای فرودگاه استانبول شامل دو برند زیر میشود:

  1. IETT
  2. Havaist: این سرویس حمل‌ونقل اتوبوس‌رانی ۲۰ لاین مختلف دارد و با ۱۵۰ اتوبوس مسافران را به بخش‌های مختلف شهر استانبول می‌برد.

همچنین می‌توانید از تاکسی‌های فرودگاه استانبول استفاده کنید. تاکسی‌های فرودگاه استانبول شامل ۳ نوع تاکسی زیر می‌شود:

  • تاکسی‌های به رنگ سیاه
  • تکلیف تاکسی‌های آبی‌رنگ
  • تاکسی‌های نارنجی رنگ

تاکسی‌های فرودگاه استانبول در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت روز آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

علاوه بر این مراکز کرایه ماشین مختلفی در فرودگاه استانبول وجود دارد که می‌توانید با پرداخت پول ماشین را از درب فرودگاه تحویل بگیرید و در هنگام گشت‌وگذار در شهر به وسایل نقلیه دیگری نیاز نداشته باشید.

چگونه به فرودگاه استانبول برویم؟

اگر بلیط استانبول به تهران را خریداری کرده‌اید و می‌خواهید با هواپیما به تهران بازگردید، لازم است بدانید که از چه طریقی می‌توان به فرودگاه استانبول رفت. شما از بخش‌های مختلف شهر استانبول نظیر میدان تکسیم می‌توانید به فرودگاه استانبول بروید. تاکسی‌های استانبول به‌صورت متری از شما پول می‌گیرند و زمانی که در ترافیک این شهر بمانید، باید هزینه بیشتری را بپردازید.

همچنین می‌توانید از شاتل فرودگاهی استانبول استفاده کنید. بیش از ۱۵۰ اتوبوس مختلف روزانه از مقاصد مختلفی نظیر میدان تکسیم و میدان سلطان احمد به سمت فرودگاه استانبول مسافران را جابهجا میکنند.

امکانات فرودگاه جدید استانبول

در فرودگاه جدید استانبول امکانات مختلفی برای مسافران وجود دارد. اگر به سراغ رزرو بلیط هواپیما استانبول رفتید و به این شهر سفر کردید میتوانید از این امکانات نهایت استفاده را ببرید. به طور مثال اگر زودتر به فرودگاه رسیدید، می‌توانید به سراغ کافه رستوران‌ها، غرفه‌های فروش غذا و همچنین رستوران‌های زنجیره‌ای موجود در فرودگاه استانبول بروید. ازجمله معروف‌ترین برندهای غذا و نوشیدنی در این فرودگاه می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • برگر کینگ
  • استارباکس
  • پوپیس
  • قهوه گلوریا جین

اگر دوست داشتید می‌توانید به سراغ فروشگاه‌های فرودگاه جدید استانبول بروید. فروشگاه‌های موجود در فرودگاه به عنوان “free shop”یا ” duty free” شناخته می‌شوند. این فروشگاهها کالاهای خود را با قیمت کمتری نسبت به فروشگاه‌های داخل شهر استانبول به فروش می‌رسانند. ازجمله کالاهایی که می‌توانید از فرودگاه استانبول تهیه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عطر، لباس، جواهرات، لباس بچگانه، ساعت، لوازم الکترونیکی، خوراکی‌های ترکی

امکانات فرودگاه جدید استانبولامکانات فرودگاه جدید استانبول

اگر عاشق آثار هنری هستید و نمی‌دانید وقت اضافی خود را در فرودگاه استانبول چگونه بگذرانید، می‌توانید به گالری‌های هنری این فرودگاه سر بزنید. در این فرودگاه ۲ گالری وجود دارد. در یکی از آن‌ها روند ساخت فرودگاه بزرگ استانبول به‌نمایش‌درآمده است و در گالری دیگر می‌توانید آثار هنری «آرا گولر»، عکاس و روزنامه‌نگار ترکیه‌ای را مشاهده کنید. در موزه فرودگاه نیز اشیایی را مشاهده می‌کنید که فرهنگ کشور ترکیه را به شما نشان می‌دهد.

یکی دیگر از امکانات فرودگاه استانبول سالن و اتاق کنفرانس است. برای رزرو این سالن باید به سایت فرودگاه استانبول مراجعه کنید.

اگر نیاز به اقامت در فرودگاه استانبول داشتید، از هتل فرودگاه استفاده کنید. می‌توانید یکی از اتاق‌های این هتل را حداقل برای ۴ ساعت رزرو کنید.

یکی دیگر از امکانات خوب فرودگاه استانبول برای مسافران وای‌فای رایگان آن است. بعد از ورود به فرودگاه می‌توانید وای فای تلفن خود را روشن کنید و به اینترنت رایگان فرودگاه متصل شوید. این اینترنت رایگان و بدون محدودیت است.

جمعبندی 

فرودگاه جدید استانبول از ۲۰۱۸ به‌عنوان است فرودگاه اصلی این شهر مشغول جابه‌جایی مسافر است. هواپیماهای این فرودگاه به بیش از ۱۰۰ مقصد در اروپا و ۵۰ مقصد در آفریقا مسافر میبرد. در این مقاله سعی کردیم شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید از این فرودگاه خارج شوید و با استفاده از وسایل حمل‌ونقل به هتل خود بروید. همچنین گفتیم که چگونه می‌توانید به فرودگاه استانبول بازگردید. در آخر امکانات و خدمات مختلفی که این فرودگاه برای مسافران تعبیه کرده است را نام بردیم.

[ad_2]

لینک منبع
#راهنمای #کامل #فرودگاه #استانبول #سفرزون

چرخ خیاطی دستی Handy Stitch

چرخ خیاطی دستی Handy Stitch کوچک، سبک و قابل حمل طراحی نوین و کاربردی مناسب دوخت بالش ، جوراب ، انواع پارچه ها و ... دوخت با کیفیت بالا

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
[df-form-login]