خدمات تخصصی سئو و طراحی سایت (تجربه بهترین قیمت و خدمات ) میلاد سهراب نیا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

دکوراسیون داخلی اتاق کودک با ایده‌های جذاب

[ad_1]

دکوراسیون داخلی اتاق کودک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا کودکان مدت زمان زیادی از روز را در این محیط مشغول به بازی هستند. نحوه چیدمان دکوراسیون تاثیر شگرفی در روحیه و خلقیات کودکان خواهد داشت.

متناسب بودن دکوراسیون با سن و روحیه فرزندان از موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود تا کودک در اتاق خود احساس امنیت و شادابی کند. برای داشتن فرزندانی سالم و پرانرژی، والدین می‌توانند با اصول طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک آشنا شوند.

در این مقاله مایل هستیم مطالبی را پیرامون دکوراسیون داخلی اتاق کودک شرح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان با ما همراه باشید.

نحوه طراحی دکوراسیون اتاق کودک

طراحی اتاق کودک به عنوان یکی از چالش برانگیزترین طراحی‌هایی است که والدین و متخصصان با آن مواجه هستند. قطعاً شما به عنوان والدین باید اطمینان حاصل نمایید که کودکان در اتاق خود شاد و آرام هستند و وسایل کافی جهت سرگرم شدن در اختیار آنان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش نقاشی کودک

همانطور که می‌دانید کودکان به فضایی کاملاً امن احتیاج دارند تا بتوانند به راحتی با وسایل خود روی زمین بازی کنند. قطعاً نظرات کودکان نیز در نوع چیدمان و دکوراسیون اتاقشان می‌تواند بسیار موثر واقع گردد‌. به میزانی که مشارکت کودک در چیدمان اتاق بیشتر باشد، میزان علاقه او به این محیط نیز بالاتر خواهد بود. پیش از چیدمان اتاق، تمامی استعداد‌ها و سلایق کودکان را در نظر گرفته و سپس طرح را نهایی کنید.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که دکوراسیون داخلی اتاق کودک می‌بایست کاملاً شاد و روشن باشد. روانشناسان بر این باور هستند که ایمنی اتاق بیش تر از سایر عوامل، حائز اهمیت است. با توجه به این که کودکان جنب و جوش بالایی دارند و در محیط‌های گوناگون نیز در معرض خطر قرار می‌گیرند، توجه به ایمنی اتاق به هیچ عنوان نباید فراموش شود.

اتاق کودک باید فضای کافی داشته باشد

مطابق تصویر فوق یک اتاق باید از فضای کافی برخوردار باشد تا بتوان اسباب‌بازی‌ها، لباس‌ها، کتاب‌ها و غیره را به گونه‌ای چیدمان کرد که نظافت روزانه آن برای والدین بسیار راحت باشد. در حقیقت پیش از طراحی باید فضای کافی برای قرار دادن تمامی لوازم را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: نقش هنر در رشد کودک

رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک

علاوه بر این که نحوه چیدمان در طراحی داخلی اهمیت زیادی دارد، انتخاب یک رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک نیز یکی دیگر از موارد قابل توجه خواهد بود. انتخاب یک رنگ مناسب برای اتاق، تاثیر بسزایی در احساسات و هوش کودکان دارد.

بهتر است که در اتاق‌ کودک از رنگ‌های روشن استفاده شود. اگر کودکان بتوانند رنگ‌ها را تشخیص دهند، والدین باید سلیقه آنان را برای انتخاب رنگ مبلمان و دیوار‌ها جویا شوند‌. استفاده از شخصیت‌های کارتونی و تم مورد علاقه کودکان را نیز فراموش نکنید، زیرا جذابیت خاص خود را دارند. اکنون تاثیر برخی از رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی اتاق کودک را بررسی خواهیم کرد که به شرح زیر است.

  1. رنگ سفید: رنگ سفید علاوه بر این که اتاق را بزرگ و روشن نشان می‌دهد، جلوه‌ای فوق‌العاده نیز به محیط خواهد داد. بهتر است که رنگ سفید را به عنوان پس زمینه اصلی انتخاب کنید سپس تزئینات رنگی را روی دیوار‌ها نصب نمایید.
  2. رنگ زرد: این رنگ سرشار از شادی و انرژی بوده و به سلامت جسم و روح کودک نیز کمک خواهد کرد‌. زرد پررنگ تمرکز کودک را افزایش می‌دهد و زرد کم‌رنگ نیز موجب تحریک حافظه می‌‌گردد‌.
  3. رنگ بنفش: رنگ بنفش به سن و جنسیت خاصی محدود نمی‌شود. این رنگ برای کودکان جذابیت بی‌نظیری دارد.

ایجاد آرامش در روحیه از تاثیرات وجود رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی اتاق کودک است.

  1. رنگ سبز: رنگ سبز نشان از طبیعت بوده و سلامتی و شادابی را به همراه دارد. با توجه به آرامش‌بخش بودن رنگ سبز، والدین می‌توانند تاثیر این ‌رنگ را بر ذهن و روح فرزندان خود به وضوح مشاهده کنند. افزایش توانایی خواندن کودک از تاثیرات این رنگ در دکوراسیون اتاق است.

طبق مطالعات انجام شده، رنگ سبز سبب افزایش یادگیری و بهبود مطالعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: پرورش خلاقیت کودکان با استفاده از آموزش نقاشی

  1. رنگ صورتی: معمولا رنگ صورتی به عنوان رنگی دخترانه به شمار می‌رود که با احساسات لطیف دختران، رابطه‌ای مستقیم دارد. اگر چه وجود این رنگ در اتاق سبب ایجاد آرامش می‌شود، اما استفاده افراطی از آن استرس و اضطراب را برای کودک در پی خواهد داشت.
  2. رنگ قرمز: طبق نظر روانشناسان استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی اتاق کودک چندان مناسب نخواهد بود. این رنگ با خشونت همراه است و تمرکز کودک را کاهش می‌دهد‌. اگر در استفاده از این رنگ زیاده‌روی کنید، ممکن است کودک با سردرد مواجه ‌گردد. استفاده اصولی از رنگ قرمز موجب افزایش شادی و انرژی کودکان می‌شود.
  3. رنگ آبی: رنگ آبی آرامش‌بخش بوده و سبب کاهش اضطراب خواهد شد. به منظور پیشگیری از غم‌انگیز شدن فضا، باید به ترکیب رنگ آبی با سایر رنگ‌ها توجهی ویژه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی لباس کودک

دکوراسیون اتاق کودک دختر

در حال حاضر امکان چیدمان اتاق کودک با وسایل ساده نیز وجود دارد. برای انتخاب دکوراسیون اتاق کودک دختر باید به برخی نکات مهم توجه داشته باشید که شامل موارد زیر می‌گردد.

  1. انتخاب رنگ‌های خنثی و پاستیلی برای دیوارها: رنگ‌های خنثی شامل رنگ‌های خاکستری، کرم، سفید و رنگ‌های پاستیلی شامل رنگ‌های سبز، صورتی و بنفش می‌شود. این رنگ‌ها علاوه بر این که سبب ایجاد آرامش و تمرکز کودکان دختر می‌شوند، موجب جذابیت بیشتر لوازم تزیینی و دکوری نیز خواهند شد.
  2. استفاده از استیکر برای دیزاین دیوارها: هم اکنون در اتاق کودک دخترانه جدید به منظور جذابیت فضا از استیکرها و شخصیت‌های کارتونی گوناگون مانند، باربی، سیندرلا، اسب تک شاخ و غیره استفاده می‌کنند. این استیکرها نسبت به کاغذ دیواری قیمت کمتری داشته و نصب و جداسازی آن‌ها از دیوار نیز بسیار راحت است.
  3. استفاده از تختخواب با طراحی ساده و رنگ خنثی: والدین باید تختخوابی را انتخاب کنند که دختران بتوانند تا سن نوجوانی از آن استفاده نمایند. از همین رو انتخاب یک تختخواب ساده و با رنگ خنثی بهترین گزینه است.
  4. انتخاب وسایل تزیینی دخترانه جذاب: تزیین اتاق کودک دختر با وسایل ساده امکان‌پذیر است. عروسک، تور بالای تخت، چراغ خواب و غیره از ساده‌ترین لوازمی هستند که موجب جذابیت دکوراسیون داخلی اتاق کودک می‌شوند.
  5. استفاده از فرش و موکت ضد حساسیت: همانطور که می‌دانید فرش و موکت به طور مستقیم با پوست کودک در تماس است‌.

استفاده از فرش و موکت ضد حساسیت در اتاق کودک

از آنجایی که بدن کودکان بسیار حساس می‌باشد، استفاده از فرش و موکت‌های ضد حساسیت حائز اهمیت خواهد بود. اگر کف اتاق سرامیک و یا پارکت است، برای پیشگیری از غلبه سرما به کودک فرش مناسبی را انتخاب نمایید.

دکوراسیون اتاق کودک پسر

برخی از افراد بر این باور هستند که با انتخاب تختخواب ماشینی و رنگ آمیزی دیوارها با رنگ آبی زیباترین دکوراسیون را برای اتاق کودک خود خلق خواهند کرد. این باوری کاملاً اشتباه است، زیرا ایده‌های فوق کاملاً قدیمی و منسوخ شده و در حال حاضر طراحی‌های شیک و منحصر به فردی روی کار آمده است.

برای دکوراسیون اتاق کودک پسر ساده و شیک می‌توانید از ترفندهای زیر استفاده کنید.

  1. استفاده از تم جهانگردی و ماجراجویی: از آنجایی که بسیاری از پسرها به جهانگردی و ماجراجویی علاقمند هستند، استفاده از این تم در دکوراسیون داخلی اتاق کودک می‌تواند بسیار جذاب باشد. می‌توانید در این تم از نقشه کشورهای مختلف و قطب‌نما نیز استفاده نمایید.
  2. استفاده از تم‌های شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه کودک: معمولاً پسرها به شخصیت‌های کارتونی همچون بتمن، مرد عنکبوتی، لاک‌پشت‌های نینجا و غیره علاقمند هستند.

استفاده از استیکرهای شخصیت‌های کارتونی و یا پرده‌های مرتبط با آن تم می‌تواند زیبایی اتاق را دوچندان کند.

  1. انتخاب تم ورزشی: پسرها به ورزش‌های گوناگون علی‌الخصوص فوتبال علاقه بسیار زیادی دارند‌. استفاده از تم ورزشی در دکوراسیون داخلی اتاق کودک پسر می‌تواند زیبایی فضا را چندین برابر کند.
  1. استفاده از تم وسایل نقلیه: با توجه به این که پسرها به وسایل نقلیه مختلف مانند اتومبیل، هواپیما، هلیکوپتر، قطار و غیره علاقمند هستند، استفاده از تم وسایل نقلیه برای دکوراسیون اتاق ایده‌ای خلاقانه خواهد بود.

استفاده از تم وسایل نقلیه در دکوراسیون داخلی اتاق کودک

چیدمان دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

با گسترش آپارتمان‌نشینی و کاهش تعداد اتاق‌های منزل، ممکن است که فرزندان ملزم به داشتن یک اتاق باشند. در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره باید سلایق و شخصیت‌های هر دو فرزند در نظر گرفته شود.

چیدمان دکوراسیون اتاق کودک دو نفره
تقسیم اتاق به صورت کاملاً مساوی برای هر دو فرزند نکته بسیار مهمی است که در وهله اول باید به آن توجه نمایید.

به طور کلی نحوه چیدمان دکوراسیون اتاق‌های دو نفره موضوع بسیار مهمی است که در صورت نداشتن تجربه می‌توانید آن را به افراد متخصص بسپارید.

استفاده از تختخواب‌های دو طبقه، کتابخانه‌های دوقلو و رنگ‌های ترکیبی برای اتاق می‌تواند جذابیت فضا را افزایش دهد. تمامی کسانی که در دوره دکوراسیون داخلی شرکت کرده‌اند با اصول چیدمان اتاق‌های دونفره آشنایی کامل دارند.

چیدمان دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

نتیجه‌گیری

با پیشرفت علم و تکنولوژی یکی از موارد مهمی که والدین به آن توجه ویژه‌ای دارند، نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق کودک پسر و دختر است. در نحوه چیدمان اتاق پسرها و دخترها تفاوت‌هایی وجود دارد که در این مقاله به طور کامل بیان نمودیم.

برای شرکت در دوره آموزش دکوراسیون داخلی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و در این دوره ثبت‌نام کنید.

The post دکوراسیون داخلی اتاق کودک با ایده‌های جذاب appeared first on آموزشگاه هنری طرحستان.

[ad_2]

لینک منبع
#دکوراسیون #داخلی #اتاق #کودک #با #ایدههای #جذاب
آموزش ایده پردازی در طراحی داخلی,ایده دکوراسیون,ایده های دکوراسیون,ایده های ناب برای طراحی منزل,رنگ در دکوراسیون داخلی منزل,موکت اتاق خواب کودک

چرخ خیاطی دستی Handy Stitch

چرخ خیاطی دستی Handy Stitch کوچک، سبک و قابل حمل طراحی نوین و کاربردی مناسب دوخت بالش ، جوراب ، انواع پارچه ها و ... دوخت با کیفیت بالا

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
[df-form-login]