خرید انواع لمینت متحرک دندان با بهترین قیمت (تکی و عمده )

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

استایل رترو چیست؟


رترو (Retro) سبکی در فشن، موسیقی، فیلم و… است که نشانه‌ هایی از گذشته را با خود حمل می‌کند و به نوعی متأثر از آثار قدیمی است. رترو در زبان فارسی معنی   بازآفرینی و بازسازی می‌دهد و همین امر فلسفه‌ی این سبک را بازگو می‌کند. اگر طرفدار فشن در یک دهه‌ی خاص از قرن بیستم هستید و به پوشیدن لباس‌هایی به سبک قدیمی علاقه دارید، با ما همراه باشید تا در این مطلب از مجله‌ی کمد سارک شما را با استایل رترو آشنا کنیم. 

استایل رترو چیست
استایل رترو مردانه
استایل رترو زنانه - مجله کمد

آشنایی با استایل رترو

استایل رترو یک سبک از لباس پوشیدن است که با الهام از مد و فشن دهه‌های گذشته شکل می‌گیرد؛ اما منظور از فشن گذشته این است که لباس و اکسسوری‌های این سبک با الهام از طراحی‌های قدیمی اما در زمان حال تولید شده‌اند.

این نوع سبک پوشش در سال ۱۹۶۰ توسط طراحان معروف مد و فشن در انگلستان گسترش پیدا کرد، اما در ابتدا به یک جریان ضد مد تبدیل شد، سپس رفته رفته با افزایش طرفدارانش به محبوبیت رسید.

طراحان این سبک با الهام از طراحی‌های موفق و مطرح در گذشته، سعی می‌کنند شکوه و زیبایی صنعت مد در گذشته را دوباره زنده کنند تا آیتم‌هایی که زمانی مد بوده‌اند، دوباره به چرخه‌ی مد بازگردند.

آشنایی با سبک رترو
سبک رترو چگونه است؟ - Retro Style

استایل رترو و وینتیج چه تفاوتی با هم دارند؟

استایل رترو و وینتیج تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند؛ اما تفاوت‌های مهمی دارند و نباید با هم اشتباه گرفته شوند.

تفاوت اصلی این دو سبک این است که برای ساخت استایل وینتیج از آیتم‌هایی استفاده می‌شود که تاریخ تولید آن‌ها بین ۲۰ تا ۱۰۰ سال پیش است. در واقع آیتم‌های این سبک واقعا قدیمی هستند و سن آن‌ها باید بیش از ۱۵ سال باشد تا وینتیج محسوب شوند.

اما استایل رترو متشکل از آیتم‌هایی است که با الهام از مد گذشته طراحی و بازتولید شده‌اند. بنابراین آیتم‌های رترو لباس‌های نو و جدیدی هستند که به سبکی قدیمی طراحی شده‌اند. جالب است بدانید ساخت یک استایل رترو از وینتیج کم‌هزینه‌تر و البته آسان‌تر است.

تأثیر سبک رترو در دنیای فشن

 حدودا از سال ۲۰۱۰ به لطف سبک رترو بسیاری از آیتم‌های قدیمی دوباره ترند شدند و به چرخه‌ی مد بازگشتند. در ادامه برخی از این موارد را نام برده‌ایم:

شلوارهای مام‌استایل

کت بلیزر

پترن چهارخانه و راه‌راه

کفش‌های آل استار (All Star) و ونس (Vans)  

دامن‌های پلیسه، کلوش و چین‌دار

جوراب‌های رنگارنگ و طرحدار

رنگ‌های نئونی

تأثیر سبک رترو در دنیای فشن
سبک رترو در دنیای مد و فشن چگونه است

چطور به سبک رترو لباس بپوشیم؟

برای این‌که به سبک رترو لباس بپوشید، ابتدا باید ببینید که به مد و استایل کدام دهه علاقه‌مند هستید و سعی کنید آن را بازسازی کنید. سپس با استفاده از ترندها، آیتم‌ها و پالت رنگی رایج در آن دوره استایل رترو‌ی خود را بسازید. برای آن که راحت‌تر بتوانید آیتم‌های مورد نظر خود را پیدا کنید پیشنهاد می‎‌شود به سراغ برندهایی بروید که در سبک رترو به طراحی و تولید می‌پردازند.

چطور به سبک رترو لباس بپوشیم؟
لباس به سبک رترو استایل
لباس به سبک رترو - مجله کمد
لباس و استایل رترو - مجله کمد سارک
سبک رترو در طراحی لباس

The post استایل رترو چیست؟ appeared first on مجله مد و پوشاک.



لینک منبع
#استایل #رترو #چیست

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
[df-form-login]