خدمات تخصصی سئو و طراحی سایت (تجربه بهترین قیمت و خدمات ) میلاد سهراب نیا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

آب‌تنی در ۷ تا از دریاچه های گیلان

[ad_1]

گیلان زیبای ما از دریاچه‌های بسیاری تشکیل شده است و در نهایت به بزرگ‌ترین دریاچه جهان یعنی «خزر» وصل می‌شود. همه دریاچه های گیلان در مناطق روستایی، بکر و طبیعت زیبای اطراف شهرهای بزرگ قرار دارند. این ویژگی، یعنی شما می‌توانید همزمان با بازدید از جاهای دیدنی گیلان از دریاچه های گیلان هم دیدن کنید و لذت ببرید. در این مقاله از وب‌سایت گردشگری دوجینجا به‌سراغ ۷ دریاچه گیلان رفته‌ایم که آب‌تنی در آن‌ها حال و هوای دیگری دارد.

۱. دریاچه حلیمه جان گیلان

دریاچه حلیمه جان، معروف به عروس برفی، یکی از زیباترین دریاچه های گیلان است و در نزدیکی روستای حلیمه جان قرار دارد. این دریاچه در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب‌وهوایی خاص، در بیشتر مواقع سال یخ زده است.

دریاچه حلیمه جان در زمستان به طور کامل یخ می‌بندد و سطح آن پوشیده از برف می‌شود. در فصل تابستان، یخ‌های دریاچه ذوب می‌شوند و منظره‌ای متفاوت و دیدنی از دریاچه را به نمایش می‌گذارند. در این فصل، گردشگران می‌توانند از قایق‌سواری در دریاچه، پیاده‌روی در اطراف آن و لذت بردن از طبیعت بکر و ییلاقی منطقه لذت ببرند.

بعضی از جاهای دیدنی گیلان که در اطراف دریاچه حلیمه جان قرار دارند، عبارت‌اند از:

  • روستای حلیمه جان: این روستا با معماری سنتی و مردمی خونگرم، مکانی عالی برای آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم گیلان است.
  • ییلاق دیلمان (فاصله ۸۰ کیلومتری): این ییلاق با آب و هوای خنک و مطبوع و طبیعت بکر، مکانی ایده آل برای تفریح و گذران اوقات فراغت در نزدیکی دریاچه های گیلان است.

گیلان، شهرستان رودبار، بخش رحمت‌آباد و بلوکات، روستای حلیمه جان



مسیریابی دریاچه حلیمه جان در نقشه

۲. دریاچه خرطوم شفت

دریاچه نورماس که به نام دریاچه خرطوم هم شناخته می‌شود، یک آبگیر طبیعی در روستای کلاچ‌خندان شهرستان شفت در استان گیلان است. این دریاچه در فاصله ۲۰ کیلومتری رشت و در منطقه کوهپایه‌ای خرطوم واقع شده است. دریاچه نورماس به دلیل موقعیت جغرافیایی و چشم‌اندازهای طبیعی زیبا، به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در بین دریاچه های گیلان تبدیل شده است.

برای رسیدن به دریاچه نورماس باید از جاده رشت به شفت به سمت روستای کلاچ‌خندان بروید. از این روستا تا دریاچه حدود ۲ کیلومتر راه خاکی وجود دارد.

برخی از ویژگی‌های دریاچه نورماس عبارت‌اند از:

  • مساحت: حدود ۵ هکتار
  • عمق: حداکثر ۲ متر
  • مناطق دیدنی: کوه‌های سرسبز، جنگل‌های انبوه، شالیزارها، چشمه‌های آب معدنی
  • فعالیت‌ها: قایق‌سواری، ماهیگیری، پیک‌نیک، عکاسی

بهترین زمان برای بازدید از این بخش از دریاچه های گیلان، فصل بهار و تابستان است، زمانی که هوا معتدل و مطبوع است. در این فصل، گردشگران می‌توانند از قایق‌سواری در دریاچه، پیاده‌روی در اطراف آن و لذت بردن از طبیعت بکر و سرسبز منطقه لذت ببرند.

گیلان، شهرستان شفت، روستای کلاچ‌خندان



مسیریابی دریاچه خرطوم در نقشه

۳. دریاچه ویستان رودبار

دریاچه ویستان با عنوان استخر ویستان، استخر بره‌سر و دریاچه بره‌سر هم شناخته می‌شود. ویستان، یک دریاچه طبیعی در روستای بره‌سر در بخش خورگام شهرستان رودبار است، در ارتفاع ۱۷۵۰ متری از سطح دریا واقع شده و حدود ۱۲ هکتار مساحت دارد. در نتیجه، نسبت به بسیاری از دریاچه های گیلان، بزرگ‌تر محسوب می‌شود.

دریاچه ویستان در دل جنگل‌های انبوه و کوه‌های سرسبز قرار گرفته است و یکی از زیباترین دریاچه های گیلان محسوب می‌شود. این دریاچه به دلیل آب زلال و فیروزه‌ای، چشم‌اندازهای طبیعی بکر و تنوع زیستی بالا، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در استان گیلان تبدیل شده است.

بعضی از ویژگی‌های دریاچه ویستان عبارت‌اند از:

  • مسیر دسترسی: از طریق جاده رشت به رودبار و سپس جاده بره‌سر به ویستان
  • امکانات: بوفه، سرویس بهداشتی، آلاچیق
  • فعالیت‌ها: قایق‌سواری، ماهیگیری، پیک‌نیک، عکاسی، پیاده‌روی در جنگل
  • بهترین زمان برای بازدید: بهار و تابستان

دریاچه ویستان زیستگاه انواع مختلفی از گیاهان و جانوران است. از جمله گیاهان موجود در این منطقه می‌توان به نیلوفر آبی، جگن، سرخس و درختان جنگلی اشاره کرد. همچنین، حیواناتی مانند اردک، غاز، قو، مار، سمندر و گراز وحشی در این منطقه زندگی می‌کنند. بازدید از دریاچه ویستان تجربه‌ای منحصربه‌فرد و خاطره‌انگیز برای دوستداران طبیعت و گردشگران است.

گیلان، رودبار، بخش خورگام، بره‌سر



مسیریابی دریاچه ویستان در نقشه

۴. دریاچه سراگاه

دریاچه سراگاه که به نام استخر سراگاه هم شناخته می‌شود، یک دریاچه مصنوعی در روستای سراگاه در دهستان ساحلی جوکندان شهرستان تالش است. این قسمت از دریاچه های گیلان، در فاصله ۴۵ کیلومتری غرب هشتپر و ۱۰ کیلومتری شمال غرب تالش واقع شده و حدود ۱۲ هکتار مساحت دارد.

دریاچه سراگاه در میان کوه‌ها و جنگل‌های سرسبز قرار گرفته و یکی از زیباترین دریاچه های گیلان است. این دریاچه به دلیل آب زلال و فیروزه‌ای، چشم‌اندازهای طبیعی بکر و تنوع زیستی بالا، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در استان گیلان تبدیل شده است.

برخی از ویژگی‌های دریاچه سراگاه عبارت‌اند از:

  • مسیر دسترسی: از طریق جاده تالش به هشتپر و سپس جاده فرعی به روستای سراگاه
  • امکانات: سرویس بهداشتی، آلاچیق
  • فعالیت‌ها: قایق‌سواری، ماهیگیری، پیک‌نیک، عکاسی، پیاده‌روی در جنگل
  • بهترین زمان برای بازدید: بهار و تابستان

دریاچه سراگاه زیستگاه انواع مختلفی از گیاهان و جانوران است. از جمله گیاهان موجود در این منطقه می‌توان به نیلوفر آبی، جگن، سرخس و درختان جنگلی اشاره کرد. همچنین، حیواناتی مانند اردک، غاز، قو، مار، سمندر و گراز وحشی در این منطقه زندگی می‌کنند.

گیلان، رشت،‌ کیلومتر ۱۰ جاده شهرستان تالش، دهستان جوکندان، روستای سراگاه



مسیریابی دریاچه سراگاه در نقشه

۵. دریاچه سراوان گیلان

دریاچه سراوان با مساحتی حدود ۲۶۰ هکتار، بزرگترین دریاچه آب شیرین در بین دریاچه های گیلان است. این دریاچه از طریق رودخانه‌های متعددی از جمله رودخانه سیاهمزگی تغذیه می‌شود و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد. از جمله گیاهان موجود در این منطقه می‌توان به نیلوفر آبی، جگن، لاله مردابی و درختان جنگلی اشاره کرد. همچنین، حیواناتی مانند اردک، غاز، قو، مار، سمندر و گراز وحشی در این منطقه زندگی می‌کنند.

برخی از جاذبه‌های گردشگری دریاچه سراوان رشت عبارت‌اند از:

  • قایق‌سواری: قایق‌سواری در دریاچه سراوان یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگران است. قایق‌های متعددی در اسکله دریاچه وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. این قابلیت در همه دریاچه های گیلان وجود ندارد.
  • ماهیگیری: دریاچه سراوان مکان مناسبی برای ماهیگیری است. در این دریاچه انواع مختلفی از ماهیان از جمله کپور، سفید، سیم و اردک‌ماهی زندگی می‌کنند.
  • پیک‌نیک: در اطراف دریاچه سراوان مکان‌های مناسبی برای پیک‌نیک وجود دارد. می‌توانید از طبیعت بکر و هوای مطبوع این منطقه لذت ببرید و یک روز به‌یادماندنی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید.
  • پرنده‌نگری: دریاچه سراوان زیستگاه انواع مختلفی از پرندگان است. اگر به پرنده‌نگری علاقه دارید، می‌توانید از دیدن این پرندگان زیبا در طبیعت لذت ببرید.
  • عکاسی: دریاچه سراوان با چشم‌اندازهای طبیعی بکر و منحصربه‌فرد، مکان مناسبی برای عکاسی است. می‌توانید از زیبایی‌های این دریاچه و طبیعت اطراف آن عکس‌های یادگاری بگیرید.

برای رسیدن به دریاچه سراوان رشت می‌توانید از جاده رشت به قزوین استفاده کنید. همچنین، اتوبوس‌ها و تاکسی‌هایی از رشت به این دریاچه مسافران را جابه‌جا می‌کنند.

گیلان، رشت، ۱۷کیلومتری بزرگراه رشته به قزوین، فاز دوم پارک جنگلی سراوان



مسیریابی دریاچه سراوان گیلان در نقشه

۶. دریاچه سقالکسار گیلان

دریاچه سقالکسار که به آن دریاچه سد سقالکسار هم می‌گویند، در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در نزدیکی روستای سقالکسار واقع شده است. این دریاچه که در میان انبوهی از درختان بلوط قرار گرفته، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و دریاچه های گیلان است. دریاچه سقالکسار در سال ۱۳۴۶ توسط اداره کل منابع طبیعی استان گیلان احداث شده است. این دریاچه از طریق رودخانه‌های جیرده، سیاه‌رود و لاکان تغذیه می‌شود و آب آن برای کشاورزی و مصارف شرب روستاهای اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریاچه سقالکسار به دلیل داشتن آب زلال و  طبیعت بکر، مکانی بسیار مناسب برای تفریح و گردشگری است. در اطراف این دریاچه امکانات مختلفی برای اقامت، غذاخوری و تفریح وجود دارد. گردشگران می‌توانند در این مکان به قایق‌سواری، ماهیگیری، پیاده‌روی، عکاسی و لذت بردن از طبیعت بپردازند.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه سقالکسار فصل بهار و تابستان است. در این فصل‌ها هوا خنک و دلپذیر و طبیعت سرسبز است.

گیلان، رشت، جاده سقالکسار، دریاچه و سد خاکی سقالکسار



مسیریابی دریاچه سقالکسار در نقشه

۷. دریاچه لاهیجان (استخر مصنوعی لاهیجان)

دریاچه یا استخر مصنوعی لاهیجان که به استخر لاهیجان هم معروف است، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب و از جمله دریاچه های گیلان است. این دریاچه که در دامنه کوه شیطان‌کوه واقع شده، دارای وسعتی حدود ۱۷ هکتار و عمقی در حدود ۴ متر است.

استخر لاهیجان در دوران حکومت شاه‌عباس صفوی ساخته شده است. در اطراف این استخر امکانات مختلفی برای تفریح و سرگرمی گردشگران وجود دارند و گردشگران می‌توانند به قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، عکاسی و گردش در اطراف استخر بپردازند. همچنین در محوطه استخر رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آنها غذا، نوشیدنی و سوغاتی خریداری کرد.

از جمله جاهای دیدنی گیلان در اطراف استخر لاهیجان:

  • شیطان‌کوه: این کوه که در مجاورت و چند قدمی استخر لاهیجان واقع شده است، از جمله مکان‌های محبوب برای پیاده‌روی و کوهنوردی در لاهیجان است. در بالای این کوه تله‌کابینی وجود دارد که گردشگران را به بام سبز لاهیجان می‌برد.
  • بام سبز لاهیجان: این پارک جنگلی در ارتفاعات شیطان‌کوه واقع شده است و دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا از شهر لاهیجان و اطراف آن است.
  • موزه چای ایران: این موزه که در خانه‌ای تاریخی در لاهیجان واقع شده است، به تاریخ و فرهنگ چای در ایران می‌پردازد.

گیلان، لاهیجان، بلوار امام رضا، میدان خزر



مسیریابی دریاچه لاهیجان در نقشه

سفر به سایر جاهای دیدنی گیلان زیبا

آشنایی با دریاچه های گیلان و اماکن گردشگری نزدیک به آن‌ها بهانه‌ای بود تا با مناطق بکر و روستایی استان بیشتر آشنا شوید. دیگر وقت آن رسیده است که با داشتن یک راهنمای کامل علاوه بر رشت، از سایر جاهای دیدنی استان هم دیدن کنید و خاطرات بی‌نظیری را رقم بزنید.

راستی نظر شما در مورد دریاچه های گیلان و اماکن گردشگری نزدیک به آن‌ها چیست؟ اگر خاطره یا تجربه خاصی در مورد بازدید از این ۷ دریاچه گیلان دارید، حتماً زیر همین مقاله برایمان کامنت کنید!

The post آب‌تنی در ۷ تا از دریاچه های گیلان appeared first on دوجینجا.

[ad_2]

لینک منبع
#آبتنی #در #تا #از #دریاچه #های #گیلان

چرخ خیاطی دستی Handy Stitch

چرخ خیاطی دستی Handy Stitch کوچک، سبک و قابل حمل طراحی نوین و کاربردی مناسب دوخت بالش ، جوراب ، انواع پارچه ها و ... دوخت با کیفیت بالا

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
[df-form-login]