p
![6 نکته تخصصی B2B اینستاگرام برای سال 2022 1 B2B-Instagram-2018.Jpg](https://53.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hub/53/hubfs/b2b-instagram-2018.jpg?width=595&height=400&name=b2b-instagram-2018.jpg)
با بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر ماهانه، اینستاگرام نیرویی که باید با آن حساب کرد. اگر یک برند B2B هستید، ممکن است فکر کنید تبلیغات به شما مربوط نیست — اما مطمئناً اینطور است.
همانطور که پیش میآید، هزاران برند و تعدادی سازمان B2B با سطح بالا از اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند، تعامل با مخاطبان خود و در نهایت جذب مشتریان جدید استفاده میکنند. -cta-55f44553-d63a-43bd-8957-63ac11fbcdb3″>
برای الهام بخشیدن به شما برای ارتقای بازی اینستاگرام خود در سال جاری، تیم ما در آزمایشگاه بازاریابی B2B میخواست چند نکته مختصر و کاربردی را به اشتراک بگذارد که میتوانید فوراً آنها را عملی کنید.
۱. از محتوای واقعی و بیدرنگ تولید شده توسط کاربر استفاده کنید.
عکاسی استوک و تصاویر تبلیغاتی صحنهسازی شده را فراموش کنید — زمان آن فرا رسیده است که در زمان واقعی کار کنید. در اینستاگرام، مشتریان بالقوه و سرنخهای شما محتوای معتبری میخواهند که نگاهی اجمالی به فرهنگ و محصولات شرکت شما ارائه دهد.
محتوای بیدرنگ، مانند ویدیوی زنده/ پخش زنده، فیلتر نشده است و ۱۰۰% شما هستید. این یک عنصر انسانی بسیار مورد نیاز را به مشاغل B2B اضافه می کند و به شما کمک می کند تا ارتباطی واقعی با مخاطبان و مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید. محتوای بسیار حرفهای اغلب ممکن است سرد و بیعلاقه به نظر برسد — مشتریان شما میخواهند بدانند که افراد واقعی و داستانهای واقعی پشت برندسازی وجود دارند.
۲. سریع برو و مخلوطش کن
اینستاگرام پست کردن عکس یا ویدیو را مستقیماً از طریق برنامه خود بر روی گوشی خود بسیار آسان می کند. فقط برنامه را روشن کنید، دکمه افزودن را فشار دهید و عکس یا ویدیویی را که می خواهید آپلود کنید انتخاب کنید — به همین سادگی است.
مزیت این کار این است که شما مجبور نیستید سن و سالی را صرف تولید محتوا کنید. میتوانید در هر زمان و مکان، بدون نیاز به برنامهریزی یا ویرایش، محتوای متنوعی را آپلود کنید. انواع مختلف محتوا نه تنها اعضای مختلف مخاطبان شما را جذب و جذاب می کند، بلکه جنبه های مختلفی را نیز به کسب و کار شما نشان می دهد. هیچ کس نمی خواهد تمام روز فقط به تصاویر یا فقط نقل قول ها در اینستاگرام نگاه کند، اینطور نیست؟
۳. در جایگاه خود درگیر شوید.
از پنجره به آنچه در داخل میگذرد نگاه نکنید. به مهمانی بپیوندید.
درست مانند هر کانال رسانه اجتماعی دیگری، مهم است که نه تنها محتوا را در فید خود پست کنید، بلکه در گفتگوهای گسترده تر نیز شرکت کنید. فقط تصاویر و ویدیوها را پست نکنید، زمانی که انجمن خود پاسخی را ارسال کردند به آنها پاسخ دهید. برای بررسی سایر پروفایلهای اینستاگرام وقت بگذارید، مرور کنید، برخی از محتواها را لایک کنید و شاید نظرات دوستانهای را اینجا و آنجا بگذارید.
اگر برای برقراری ارتباط با دیگران وقت بگذارید، به احتمال زیاد آنها برای تعامل با شما وقت بگذارند.
۴. از لینک موجود در بیو خود نهایت استفاده را ببرید.
در حالی که اینستاگرام به شما اجازه نمیدهد به وبسایتها در زیرنویس پستها پیوند دهید، میتوانید یکی را در بیو خود بگنجانید. میتوانید حداکثر ۱۵۰ کاراکتر را در بیو اینستاگرام خود بگنجانید – از جمله یک پیوند. بیوگرافی شما ملک مناسبی برای پیوند به آخرین پست یا پیشنهادات وبلاگ شما است. همچنین میتوانید از ابزارهایی مانند Linktree برای ایجاد یک پیوند سفارشی که شامل صفحهای با پیوندهای بیشتر است، استفاده کنید و به شما امکان میدهد حداکثر پنج پیوند را به اشتراک بگذارید و دریافت کنید. بیشترین استفاده را از پیوند بیو شما!
متناوبا، استوری های اینستاگرام راهی عالی برای قرار دادن پیوند با محتوای شماست. با این حال، داستانها فقط ۲۴ ساعت دوام میآورند – این یک محدودیت است، اما ابزاری فوقالعاده برای شما برای ارائه پیشنهادها و ارزشهای همزمان.
۵. با هر پست یک داستان بگویید.
در اینستاگرام، کسبوکارهایی که جالبترین داستانها را روایت میکنند، بیشترین مخاطب را ایجاد میکنند. اگر میخواهید افراد را به سمت کسبوکار خود جذب کنید و آنها را وادار کنید تا با شما درگیر شوند، به داستانگویی بصری مداوم نیاز دارید که همه سر و صدای اینستاگرام را از بین ببرد.
تمرکز خود را به فید کلی عکس و ویدیو محدود نکنید. ویژگی Stories اینستاگرام به شما امکان می دهد یک نمایش اسلاید یا مونتاژ عکس یا ویدیو ایجاد کنید. وقتی با هم قرار می گیرید، داستانی بگویید و تجربه شخصی تری را برای مخاطبان خود فراهم کنید.
۶. از معیارهای بیهوده دوری کنید.
معیارهای بیهودگی کل داستان را بیان نمی کنند. در حالی که افزایش کلیک ها و لایک ها مفید است، اما به شما نمی گویند که آیا افراد مناسب واقعاً به محتوای شما علاقه مند هستند یا خیر. در عوض، به دنبال شاخصهای تعامل واقعی باشید، مانند افرادی که روی پستهای شما نظر میدهند و دنبالکنندگان جدید در جایگاه شما. این دو معیار نشانگر بهتری از عملکرد شما و میزان قرار گرفتن در معرض کسب و کار شما هستند.
برای بررسی اینستاگرام وقت بگذارید.
در حالی که تا این مرحله عمدتاً توسط مارکهای B2C استفاده شده است، در صورت استفاده صحیح – و با در نظر گرفتن نکات بالا، پتانسیل بالایی برای مشاغل B2B دارد!