حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

ناوگان هواپیمایی ماهان از بوئینگ تا ایرباس (۱۴۰۳)

[ad_1]

 هواپیمایی ماهان با دو فروند هواپیمای توپولوپ پرواز کرمان به تهران را آغاز کرد امروزه ناوگان هواپیمایی ماهان با داشتن بیش از ۶۰ فروند هواپیما به یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌های هواپیمایی کشور که امنیت و آرامش را برای مسافران ایجاد کرده، تبدیل شده است.

Mahan Airlines Fleet
ناوگان هواپیمایی ماهان، یکی از بزرگترین و مجهزترین ناوگان کشور


بوئینگ ۷۴۷ -۴۰۰ ملکه آسمان ماهان

 بوئینگ ۷۴۷ هواپیمایی ماهان که به جامبو جت نیز معروف است به سری‌های ۱۰۰ تا ۴۰۰ تقسیم می‌شود که بوئینگ ۷۴۷ سری ۴۰۰ آن طول ۷۰ متر را دارد، بیشترین وزن آن هنگام بلندشدن ۳۶۲ کیلوگرم است. این هواپیما گنجایش ۴۶۰ مسافر را دارد و طول بال بوئینگ ۷۴۷ سری ۴۰۰، ۵۹ متر و بیشترین برد این هواپیمای غول‌پیکر ۱۱ کیلومتر است.

ایرباس A340-600 ماهان‌ایر

در ناوگان هواپیمایی ماهان از ایرباس مدل A340-600، هفت فروند به پرواز در می‌آید که گنجایش ۳۰۸ مسافر را دارد، تعداد صندلی‌های تجاری این فروند هواپیما ۴۵ مسافر و تعداد صندلی‌های عادی آن ۲۶۳ مسافر است. بیشترین برد این هواپیما ۱۴ کیلومتر و بیشترین وزن آن هنگام برخواست ۳۶۸ کیلوگرم است.

هواپیمای ایرباس A340-300

ایرباس A340-300 ماهان به دلیل کاهش سوخت تا ۵ درصد یکی از بهترین هواپیماهای مسافربری پهن در ناوگان هواپیمای ماهان است که از آن ۴ فروند در آسمان پرواز می‌کند، این فروند هواپیما ۲۹۹ مسافر را در مسافتی معادل ۱۳۷۰۰ کیلومتر جابه‌جا کند. ایرباس A340-300 ماهان چهارموتور وطول ۶۰ متر دارد و بیشترین وزن آن هنگام پرواز ۲۵۷ کیلوگرم است.

Airbus A340-300
ایرباسA340-300یکی از بهترین هواپیماهای خوش ساخت ایرباس

ایرباس A300-600 ماهان‌ایر

تعدادی از هواپیماهایی که در ترابری ماهان ایر به پرواز می‌آیند، ایرباس A300-600 است.۱۴ فروند از این هواپیما در ناوگان هواپیمایی ماهان در مسیرهای هوایی ۲۸۰ مسافر را جابه‌جا می‌کند. از مشخصات فنی این هواپیما می‌توان به حداکثر برد ۷ کیلومتر و حداکثر وزن هنگام برخواست ۱۷۸ کیلوگرم اشاره داشت

هواپیمای ایرباس A310-300

 یکی دیگر از هواپیماهایی خوش‌ساخت و برد متوسط ایرباس که ۱۰ فروند از آن در ناوگان هواپیمایی ماهان جا دارد A3100-300 با دو موتور توربوفن است. ایرباس A3100 می‌تواند ۲۱۴ مسافر با حداکثر سرعت ۸۹۵ کیلومتر بر ساعت جابه جا کند.

Airbus A310-300
ا‌یرباس A310-300 یکی از خوش ساخت ترین هواپیماهای ماهان


BAE 146 یک هواپیمای سبک

یکی دیگر از هواپیماهایی که ۱۷ فروند آن در ناوگان هواپیمایی ماهان جای دارد، هواپیمای کوتاه‌برد چهارموتوره بریتیش ایروسپیس ۱۴۶ یا به‌اختصارBAE 146 است که امکان جا به جایی ۱۰۰ مسافر را دارد.

هواپیمای امبرائر ۱۴۵ ماهان

 این هواپیما ساخت شرکت برزیلی Embraer با دو موتور توربوفن است که می‌تواند ۵۰ مسافر را در مسافت‌های کوتاه جابه‌جا کند. هواپیمای امبرائو هواپیمایی ماهان به دلیل مصرف سوخت کم جز بهترین هواپیماها شناخته می‌شود، حداکثر برد این هواپیما ۲.۹۶۳ هست.

فوکر ۵۰

 این هواپیما یکی از جدیدترین هواپیماهای ماهان با گنجایش ۵۰ مسافر برای مسافت‌های کوتاه خریداری شده است، فوکر ۵۰ ناوگان هواپیمایی ماهان، فاقد کلاس پروازی است و هنگام بلندشدن وزنش به ۲۰ کیلوگرم می‌رسد. از ویژگی‌های شاخص این هواپیمای کوچک قالبیت تغییر صندلی می‌باشد.

Fokker Mahan Aircraft
هواپیمای فوکر ماهان


سؤالات متداول ناوگان هواپیمایی ماهان
 

در مسیرهای داخلی بوئینگ را انتخاب کنیم یا ایرباس؟

قیمت بلیط هواپیمای بوئینگ در مسیرهای داخلی کمتر از ایرباس است، و هر دو هواپیما سایز صندلی راحتی دارند اما کیفیت صندلی ایرباس کمی بهتر است.

 از بهترین هواپیماهای ایرباس کدام نوع است؟

هواپیمای ایرباس A340-600 که دارای چهار موتور دوربرد است، یکی از بهترین هواپیماهای مسافربری است که به مسافت‌های طولانی اروپا، آفریقا، آسیا پرواز می‌کند.

 آیا ناوگان هواپیمایی ماهان در پروازهای داخلی وای‌فای دارد؟

در بعضی از پروازهای داخلی ماهان مسافران می‌توانند به وای‌فای متصل شوند.

[ad_2]

لینک منبع
#ناوگان #هواپیمایی #ماهان #از #بوئینگ #تا #ایرباس

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)