حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

موتورهای V12 فراری تا زمانی که قانون اجازه دهد زنده می‌مانند

[ad_1]

فراری قصد دارد تا زمانی که قانون اجازه دهد به ساخت موتورهای V12 تنفس طبیعی ادامه دهد.

به گزارش مجله ماشین، آخرین موتور V12 فراری می تواند تا ۱۰,۰۰۰ دور در دقیقه دور بگیرد، اما برای ارائه بهتر قدرت و احساس شتاب گیری مداوم، محدوده دور موتور آن به ۹۵۰۰ دور در دقیقه کاهش یافته است.

مدیر بازاریابی فراری به نشریه استرالیایی Car Expert اطمینان داده که این موتور قدرتمند همچنان آینده دارد.

آنها قصد دارند تا زمانی که قانون اجازه دهد به ساخت خودروهای با این موتور ۶.۵ لیتری ادامه دهند. امیدوارند قوانین در آینده همچنان فرصت هایی را برای استفاده از سوخت های جدیدتر و پایدارتر در این موتورها فراهم کند.

در مدل های جدید ۱۲ سیلندری کوپه و اسپایدر، این موتور قدرتمند تا ۹۵۰۰ دور در دقیقه دور می زند، در حالی که از نظر فنی توانایی دور گرفتن تا ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه را نیز دارد.

مهندسان فراری با اولویت قرار دادن عملکرد، محدوده دور موتور را به ۹۵۰۰ کاهش داده اند تا احساس شتاب گیری مداوم را به حداکثر برسانند. رسیدن به دور موتور ۱۰۰۰۰ یک عدد جادویی است و دستیابی به آن، اولویت فراری نبوده است، به ویژه با در نظر گرفتن اینکه همچنان رکورد بالاترین دور موتور در اختیار خودروی دیگری است.

خودروی گوردون موری T.50 با دور موتور فوق العاده ۱۲۱۰۰ دور در دقیقه، این عنوان را در اختیار دارد. همچنین موتور خودروهای استون مارتین والکری (۱۱۱۰۰ دور در دقیقه) و آریل اتم V8 (10600 دور در دقیقه) نیز دور موتور بالاتری نسبت به فراری ۱۲ سیلندری دارند.

مدیر ارشد طراحی فراری، فلیویو مانزونی، قبلا اعتراف کرده بود که موتور V8 توربوشارژ از نظر عملکرد بهتر از V12 است و موتور دوازده سیلندر کارآمدترین موتور موجود در بازار نیست.

با این حال، فراری برای زنده نگه داشتن این موتور تا زمانی که ممکن است تلاش خواهد کرد، چرا که این موتور فراتر از موتورهای کوچکتر، احساسات خاصی را به همراه دارد.

با وجود اینکه موتور V12 فراری فرصتی دوباره برای زندگی پیدا کرده است، این شرکت پیش بینی می کند که با ورود اولین خودروی الکتریکی خود در سال ۲۰۲۵، فروش خودروهای احتراقی در سال های آینده کمتر و کمتر شود.

هدف این شرکت این است که تا پایان دهه، خودروهای الکتریکی ۴۰ درصد از کل فروش را تشکیل دهند. همچنین انتظار می رود ۴۰ درصد دیگر هیبریدی باشند و تنها ۲۰ درصد سهم برای مدل های احتراقی باقی بماند.

مدیرعامل فراری، بندتو ویگنا، علی‌رغم پیش‌بینی کاهش تدریجی فروش خودروهای احتراقی، سال گذشته گفت که «موتورهای احتراقی هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارند».

استفاده از سوخت‌های پایدارتر به‌عنوان راه‌حلی احتمالی برای زنده نگه داشتن موتورهای احتراقی در درازمدت در نظر گرفته می‌شود.

فراری تنها برند لوکس نیست که همچنان روی موتورهای V12 سرمایه گذاری می کند.

استون مارتین ونکوییش جدید با همین تعداد سیلندر و قدرت بیشتر در راه است، البته با توجه به استفاده از دو توربوشارژ، این دو خودرو قابل مقایسه مستقیم نیستند.

موتور آینده استون مارتین ۸۲۴ اسب بخار قدرت و ۷۳۸ پوند فوت گشتاور تولید می کند، در حالی که خروجی موتور ۱۲ سیلندری فراری ۸۱۸ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ پوند فوت گشتاور است.

[ad_2]

لینک منبع
#موتورهای #V12 #فراری #تا #زمانی #که #قانون #اجازه #دهد #زنده #میمانند

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)