حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

محله چینی های کوالالامپور؛ بازسازی فرهنگ و هنر در کوالالامپور

[ad_1]

مالزی یکی از کشورهایی است که بسیار مورد توجه صنعت توریست قرار گرفته است. محله چینی های کوالالامپور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به عنوان یکی از جذاب‌ترین قطب‌های گردشگری محسوب می‌شود. این محله قدیمی که آن را به نام پتالینگ می‌شناسند، بعد از گذشت سال‌ها به یکی از مدرن‌‌ترین محله‌های پایتخت مالزی تبدیل شده‌است. با قدم زدن در پیچ ‌و خم خیابان‌های باریک محله چینی‌ها، نماهای پوشیده از پوشش گیاهی استوایی را خواهید دید.

رزرو تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

معماری در محله چینی های کوالالامپور

در زمان‌های دور، محله چینی‌ها مملو از مردمی بود که در بازار مرکزی، سالن‌های طب چینی، مغازه‌های خشکبار ‌فروشی، کافی‌شاپ‌های کوپیتیم در هر گوشه‌ای مشغول خرید ماهی و سبزیجات بودند. این محله یک منطقه تجاری پر رونق بود، اما امروزه از لحاظ معماری و فرهنگ بسیار پیشرفته‌تر شده‌است و تغییرات چشمگیری کرده است. جمعیت این محله ترکیبی از چند نژاد است. شما هم می‌توانید مانند نسل جدیدی از بازدیدکنندگان که برای دیدن این محله قدیمی در جرگه گردشگران فعال قرار گرفته‌اند، بخشی از مسافرت خود را به دیدن این محله اختصاص بدهید.

طی سالیان متمادی، معماری محله چینی‌ها در مالزی دستخوش تغییر شده‌است. در محله چینی ها تمامی فضاهای داخلی صنعتی به فضاهای پیشرفته برای کافه‌، رستوران‌ها و بوتیک‌های طراحان هتل‌ها تبدیل شده‌است. نمای آجری و پیچ‌ وخم این محله که به مدت ۱۷ سال بسته بود، امروزه میزبان یک کتاب‌فروشی بزرگ و محیط فرهنگی، کافه‌ها و باریستا و مکانی برای کنسرت، تئاتر و سخنرانی شده‌است. مرکز فرهنگی RexKL نماد رنسانس این منطقه برای مردم محلی به شمار می‌رود، از دیگر نمادهای رنسانس و تغییر می‌توان به مسافران هتل Else اشاه کرد که در یک مکان دیدنی، هنر دکو را خلق کرده‌اند.

در این محله مغازه‌های نیمه‌متروکه بسیار دیده می‌شد که با معماری جدید، این ساختمان‌ها هم به سبک جدید بازسازی شدند و مطمئناً وقتی می‌بینید مغازه‌های قدیمی محله چینی ها ناگهان دوباره زنده می‌شوند، تغییر مثبتی را حس خواهید کرد. معمار محله چینی‌ها -شین چانگ- می‌گوید: «ما اکنون یک جامعه واقعاً حمایت‌کننده از کارآفرینان فعالی داریم که هنرها و فرهنگ‌های محلی را به نمایش می‌گذارند، موسیقی‌دانان محلی را تبلیغ می‌کنند، از محصولات محلی در رستوران‌ها استفاده می‌کنند، همه مردم با هم همکاری نزدیکی دارند تا این محله را به چهره جدید کشور مالزی و شهر توریستی کوالالامپور تبدیل کنند.». 

رستوران‌های محله چینی های مالزی

محله چینی های کوالالامپور
محله چینی های کوالالامپور؛ بازسازی فرهنگ و هنر در کوالالامپور ۴

همه ساکنین کوالالامپور با حفظ موقعیت و شان خود تا جایی که ممکن باشد، خود را یک مالزیایی واقعی می‌دانند که برنامه غذایی مشترکی با هم دارند، چه در تهیه انواع ترشی، دود کردن، نمک‌سود کردن، تخمیر لاکتیکی، و چه در غذاهای گیاهی مانند لبنه چغندر، هویج ترشی زغالی و یا دسر و تره‌فرنگی و ترب کوهی.

زمانی که خورشید غروب می‌کند، آشپزخانه‌های سیار در آن ساعت شروع به کار می‌کنند و با گشتن در کل محله، صحنه‌ای پر رونق از غذاهای خیابانی چینی-مالزیایی را به نمایش می‌گذارند. برای ارتقای سطح اطلاعات شما در مورد محله چینی  های کوالالامپور در زیر به بخشی از غذاخوری‌ها و رستوران‌های این محله قدیمی می‌پردازیم:

۱. در امتداد Jalan Sulta ، وجود یک غرفه در کنار غرفه دیگر، انتخاب بین غذاها را بسیار دشوار می‌کند. از جمله غذاهای عرضه شده در این محله عبارتند از: برنج مرغ آبدار Hainanese، برنج سفالی چسبناک هونگ کی و نودل لالا و صدف‌های باکیفیت و درشت که در آبگوشت خوش‌طعم و زنجبیل پخته می‌شوند. رایحه‌های فریبنده باک کوت و یک دیگ بزرگ پر از سوپ گیاهی معطر حاوی دنده‌ها و خوراک گوشت و طعم کلاسیک غذاهای کوالالامپوری، می سیاه هوکین، نودل‌های تخم‌مرغ تخت و سرخ شده با زغال چوب و یک وک، سس سیاه با میگو، جگر و چربی گوشت ترد. کیم لان کی،ا ز جمله غذاهای لذیذ و خوشمزه محله چینی ها هستند که بیش از یک قرن است در این محله طبخ می‌شوند.

hinatown .2  از همان روزهای اولیه خود به خاطر غذاهای خیابانی‌اش مشهور بوده است، اما اکنون دنیای کاملاً جدیدی از غذاخوری‌ها را برای افراد و گردشگران مختلفی که برای یافتن این رستوران کوچه‌های باریک محله چینی های کوالالامپور را می‌گردند، به وجود آورده‌است. 

۳. رستوران Small Shifting Space توسط لی ژان تی در ۲۳ سالگی‌اش و در آغاز تعطیلی کووید، افتتاح گردید.

او می‌گوید: «من فقط به غذا علاقه داشتم و تصمیم گرفتم این خانه ویران شده قرن نوزدهمی را اجاره کنم و با سرو کردن قهوه و سپس غذاهای متنوع شروع کردم.»

با توجه به بازسازی این رستوران در کوالالامپور، هر شب این رستوران شلوغ است ولی با تغییر سرآشپز و منوی غذا، هر چند ماه یک‌بار مشتریانش در صف غذا می‌ایستند. برای سرو غذا در این رستوران از غذاهای ساده و  خلاقانه‌ای که با مواد باکیفیت و متنوع مانند صدف سنگی با لیمو و شری وینیگرت، اردک آبدار و نان تست خمیر ترش با فوی گراس و مربای انجیرتهیه می‌شوند،  سفارش دهید.

۴. آخرین مکان و فضای رویایی که در این محله افتتاح شد Pickle Dining  است که در یک کوچه فرعی تاریک وجود دارد. پله‌های شیب‌دار این رستوران به یک اتاق غذاخوری مینیمالیستی با آتش بازی دودی می‌رسند که روی آن ظروف و قابلمه‌های طبخ غذا با شعله پخته می‌شوند.

رزرو هتل ۵ستاره با سه کلیک خوبه

جاذبه‌های محله چینی های مالزی

محله چینی های کوالالامپور
محله چینی های کوالالامپور؛ بازسازی فرهنگ و هنر در کوالالامپور ۵

۱. از جدیدترین جاذبه‌های محله چینی ها Rexperience است که نیمی از سینمای قدیمی کوالالامپور را به یک گالری دیجیتالی و جذاب برای هنرمندان تجسمی تبدیل کرده‌است. در فضای باز در محوطه جلویی RexKL افراد هنرمندی در زمینه‌های پرتره و خوشنویسی فعالیت می‌کنند. بازدید از این محیط فرهنگی را یه شما پیشنهاد می‌کنیم.

۲. اگر برای خرید به دنبال  مکانی بهتر از تات جالان پتالینگ هستید، از بازار بازسازی شده مرکزی آرت دکو دیدن کنید که اکنون مملو از غرفه‌های صنایع دستی، فروشگاه‌های مد و گالری‌های هنری است. در این محله صحنه زندگی پرهیاهوی شبانه مردم بسیار دیدنی است. 

۳. بسیاری از افراد شب را با غروب آفتاب در پاسیو روباز  Jann و در بالای آخرین هتل محله، Four Points Sheraton، آغاز می‌کنند. در این محله تضاد آشکاری بین آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده شهر و جزیره کوچک محله چینی‌ها و خانه‌هایی با سقف قرمز باستانی وجود دارد. در بخش پایین این مجموعه، در Jao Tim، یک فروشگاه چینی که به محل برگزاری کنسرت تبدیل شده‌است، وجود دارد که عاشقان موسیقی زنده در این بخش می توانند هر ساز و آهنگی را از بی باپ جاز یا تصنیف‌های رمانتیک گرفته تا صداهای سنتی بورنئو یا کانتوپاپ بی پروا را بنوازند.

Jon Teo مالک می گوید: “آنچه همه ما در تلاش هستیم در محله چینی ها انجام دهیم این است که معماری میراث خود را محافظت و بازسازی کنیم و اجازه ندهیم ساختمان‌های تاریخی، روح شهر ما خراب کنند و به عنوان آسمان‌خراش یا مراکز خرید بازسازی کنند.”

PS150 .4  جایی است که زمانی یک اسباب‌بازی‌فروشی مجهز و بی‌نظیر بود، در این محیط، فضایی وجود دارد که با راهرویی طولانی به حیاط جنگلی بیش از حد بزرگ وصل می‌شود و در پلکانی با میله‌های منحط و نقاشی‌های دیواری گرافیکی که زندگی روزمره محله چینی‌ها را تداعی می‌کنند، وجود دارد که در مسیر دیواره‌های باریک کوای چای هونگ نقاشی شده‌اند. در کنار آن سالنی با نور کم قرار دارد. در این مکان می‌توانید از نوشیدنی‌هایی از آناناس، لیموترش و شربت سرو استفاده کنید.

محله چینی های کوالالامپور
محله چینی های کوالالامپور؛ بازسازی فرهنگ و هنر در کوالالامپور ۶

Else .5 در یک مکان دیدنی و هنری دکو واقع شده است، ساختمان لی لاستیک دهه ۱۹۳۰ که با دقت حفظ شده است، با فضای داخلی بازسازی شده در فضای باز تزئین شده با نقاشی و مجسمه‌های آوانگارد. در این محیط هنری گردشگران می‌توانند از استخر آفتابی روی پشت بام Else لذت ببرند، این مکان، محیطی عالی برای دیدن بافت قدیمی و گاهی بازسازی شده رنگارنگ محله چینی های کوالالامپور خواهد بود.

سخن پایانی

مهاجران چینی در اواسط قرن نوزدهم در این محله با برپایی مغازه‌های خانوادگی، خانه‌های تجاری و معابد تائوئیستی مانند معبد پرآذین سین سه سی یا، در سال ۱۸۶۴ توسط یاپ آه لوی، (یک مقام عالی رتبه دولتی) که سومین کاپیتان چین بود، در کوالالامپور ساخته شد، زندگی جدیدی را برای خود برپا کرده‌اند. بازدید از بخش‌های معروف محله چینی‌ها قطعا نشان می‌دهد که چگونه خانه‌های خالی و فرسوده‌ای که قدمت آن‌ها به روزهای اولیه کوالالامپور بازمی‌گردد، دوباره به‌عنوان ملی بازسازی شده و مدرن متولد شده‌اند. چنانچه اطلاعات این مقاله در مورد محله چینی های کوالالانپور مورد توجه شما قرار گرفت، در بخش دیدگاه نظرات خود را برایمان ارسال کنید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

[ad_2]

لینک منبع
#محله #چینی #های #کوالالامپور #بازسازی #فرهنگ #هنر #در #کوالالامپور

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)