حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

شیرود کجاست؟ | شهری معتدل و ملایم

[ad_1]

شهرهای شمالی ایران یکی از بهترین و پرطرف‌دارترین مکان‌ها در بین مردم است؛ به همین دلیل در روزهای تعطیل جاده‌های منتهی به شمال، شلوغ‌ترین روزهای خود را سپری می‌کنند. شیرود یکی از شهرهای سرسبز شمالی در استان مازندران است که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

شیرود کجاست؟

شیرود کجاست/ شهری زیبا در استان مازندران

  • شیرود کجاست

شیرود یکی از شهرهای دیدنی استان مازندران است که در بخش مرکزی شهرستان تنکابن واقع شده‌است. این شهر زیبا از سمت شرق به تنکابن و از سمت غرب به شهرهای رامسر، ساداتشهر و کتالم نزدیک است.

تاریخچه و نحوه شکل گیری شیرود

همانطور که می‌دانید، تقسیمات کشوری  کوچک مانند روستاها و محله‌ها با اتصال به یکدیگر، بخش‌های بزرگ‌تری را ایجاد می‌کنند. از این رو شیرود نیز در سال ۱۳۸۶ از تجمیع بیش از ۱۵ روستا در بخش مرکزی تنکابن تشکیل شده است. از جمله این روستاها می‌توان به واچک، خزر کنار، تمی جانک، مجتمع فرهنگیان، همت آباد، کاسه گر محله، محمد آباد، شریف آباد، رشیدیه، زوج محله، لشتو و روستای شیرود اشاره کرد.

فرهنگ و آداب و رسوم شیرود

گویش مردمان شیرود گیلکی، مازندرانی و همچنین گویش تنکابن مرکزی (مانند گلیجانی، دوهزاری، سه هزاری و خرم آبادی) است. جالب است بدانید که مردمان این شهر ترکیبی از دو فرهنگ گیلانی و مازندرانی دارند و دارای دو گویش زبانی هستند.

بهترین زمان سفر به شیرود

بهترین زمان سفر به شیرود/ مجله اتاقک

شهر شیرود که در بخش مرکزی تنکابن قرار دارد، از آب‌وهوای مطبوع و ملایمی برخوردار است. اما در تابستان به دلیل وجود رطوبت و شرجی بودن هوا و همچنین در فصل زمستان به دلیل برفی بودن جاده‌ها و سرد بودن هوا می‌توان گفت که فصول تابستان و زمستان زمان خوبی برای سفر به شیرود به حساب نمی‌آیند؛ بنابراین بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل‌های بهار و پاییز است. در این ماه‌های سال هوا بسیار مطبوع و ملایم بوده و خبری از هوای شرجی و گرما و همچنین سرمای شدید نخواهد بود.

 

جاهای دیدنی شیرود

از جمله جاهای دیدنی شیرود می‌توان به آبشار تودارک، پل قدیمی شیرود، رودخانه شیرود، ساحل آرام شیرود، امامزاده آقا سید حسین شیرود و … اشاره کرد. آبشار تودارک از زیباترین جاذبه شیرود به حساب می‌آید و به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای استان مازندران نیز شناخته می‌شود. شیرود به دلیل برخورداری از این جاذبه‌های بکر و زیبا، منطقه‌ای گردشگری و توریستی به شمار می‌آید. در ادامه به توصیف برخی از جاذبه‌های دیدنی شیرود پرداخته‌ایم.

امامزاده سید حسین شیرود

بقعه امامزاده سید حسین شیرود با مناره ها و گنبد طلایییکی از بزرگ‌ترین امامزاده‌های شمال کشور در شیرود قرار دارد که آرامگاه آقا سید حسین شیرودی است. علاوه بر آن نیز شهدای جنگ تحمیلی در این آرامگاه آرمیده‌اند.

آبشار تودارک

آبشار تودارک شیرود که از بین صخره های بسیار بلند به زمین می‌ریزدآبشار تودارک با ارتفاعی نزدیک به ۴۵ متر یکی از بلندترین آبشارهای استان مازندران است. علاوه بر آن آبشار کوچک‌‎تری به نام لیمرا در این منطقه وجود دارد که دارای ظاهری حوضچه مانند است.

پل تاریخی شیرود

پل تاریخی سفیدرنگ شیرود مربوط به دوران صفویپلی تاریخی شیرود از جاذبه‌های تاریخی این منطقه به شمار می‌رود که پیشینه آن متعلق به دوران صفوی است. همچنین این پل تاریخی در سال ۱۳۸۶ به عنوان یک اثر ملی در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

ساحل آزاد شیرود

ساحل آزاد دریای خزر در شهر شیرودساحل آزاد دریای خزر در شیرود از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا است. با گذر از مسیر همت آباد و بلوار شریف دینی، می‌توانید به ساحل آزاد دریای شیرود دسترسی داشته باشید.

آستان مقدس سید محمد و سید ابراهیم

آستان مقدس سید محمد و سید ابراهیم و قبرستان کنار آن در شیروداز دیگر جاذبه‌ها و اماکن مذهبی شیرود، میتوان به آستان مقدس سید محمد و سید ابراهیم اشاره کرد که در بلوار شیرودی بخش مرکزی شهر تنکابن قرار دارند.

رودخانه شیرود

رودخانه خروشان پهن در میان جنگل و مه رودخانه شیرود، از دیگر جاذبه‌های دیدنی و طبیعی این شهر است که پهنای آن بین ۲۰ الی ۵۰ متر متغیر است. قایقرانی موتوری و پارویی کوچک از جمله تفریحات این رودخانه به شمار می‌آیند.

صنایع دستی و سوغات شیرود

سوغات و صنایع دستی شیرود/ مجله اتاقک

شیرود نیز مانند دیگر شهرهای شمال کشور مردمان هنرمندی دارد که با تولید محصولاتی زیبا همواره هنر خود را به نمایش می‌گذارند. هرساله نیز نمایشگاه‌های صنایع دستی در این شهر برگزار می‌شوند که شامل محصولات غذایی، لباس، ظروف، تنقلات، عرقیات، سفال، پیکر تراشی، منبت کاری، انواع شیرینی و ترشی و دیگر موارد هستند. سفالگری، پیکر تراشی، منبت کاری و قلاب‌بافی از جمله صنایع دستی است که در این شهر تولید می‌شوند و در دسترس مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.

رستوران های شیرود

کافه رستوران ماسا در نزدیکی شهرک فرهنگیان، پلو کبابی خاله شهربانو در بلوار شیرودی و رستوران و کافه شب خاطره‌ها جنب نمایندگی هیوندای از جمله بهترین رستوران های شیرود هستند.

اقامت در شهر شیرود

در شهر زیبای شیرود هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و ویلاهای بسیاری وجود دارند که فضای راحت و پرامکاناتی را در دسترس مسافران و گردشگران قرار می‌دهند. مسافران و گردشگران می‌توانند با اجاره ویلا و خانه روزانه در شیرود لحظات خوشی را در سفر خود به این شهر تجربه کرده و با راحتی و آسایش کامل از جاذبه‌های دیدنی و زیبای شهر شیرود بازدید کنند. از سایت اتاقک نیز می‌توانید محل اقامت مناسبی را برای خود پیدا کنید.

راه های دسترسی به شیرود

نمای کلی از بالای شهر شیرود افرادی که تهران را به مقصد شیرود ترک می‌کنند می‌توانند از طریق دو مسیر به شهر شیرود برسند. مسیر اول که سریع‌ترین راه است از تهران ۲۵۱ کیلومتر با شیرود فاصله دارد. در این مسیر باید با وارد شدن به آزاد راه تهران- شمال از شهرهای کرج، آسارا، مرزن آباد و سپس شهرهای نشتارود، ولی آباد و تنکابل گذر کنند تا به مقصد خود؛ یعنی شیرود زیبا برسند. اما مسیر دوم کمی طولانی‌تر از مسیر اول است و باید ۴۴۳ کیلومتر را طی کنند تا به مقصد برسند. در این مسیر باید از آزاد راه کرج- قزوین بگذرند و در نهایت با گذر از شهرهای کرج، قزوین، رودبار، لنگرود، رودسر، چابکسر، رامسر و در نهایت تنکابن به مقصد خواهند رسید.

سخن نهایی

شهر شیرود یکی از شهرهای شمالی کشور است که در استان مازندران و در بخش مرکزی تنکابن قرار دارد. این شهر به دلیل برخورداری از ساحل آزاد دریای خزر، آب‌وهوای معتدل و جاذبه‌های زیبا میزبان گردشگران و مسافران بسیاری است که برای استراحت و تفریح به این منطقه دیدنی سفر می‌کنند. فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به شیرود است. شهر شیرود با ادغام بیش از ۱۵ روستا تشکیل شد و گویش مردمان آن گیلکی و مازندرانی است. در معرفی شیرود می‌توان جاذبه‌های دیدنی و زیبای آن را مانند آبشار تودارک، پل قدیمی شیرود، رودخانه شیرود، ساحل آرام شیرود، امامزاده آقا سید حسین شیرود و … نام برد. حتما به این شهر زیبا سفر کنید.

سوالات متداول

فاصله تهران تا شیرود چقدر است؟

فاصله تهران تا شیرود بستگی به مسیر انتخابی شما متفاوت است. به طور کلی از دو مسیر مختلف با طول‌های ۲۵۱ کیلومتر و ۴۴۳ کیلومتر می‌توانید از تهران به شیرود بروید.

فاصله شیرود تا رامسر چقدر است؟

فاصله شیرود تا رامسر ۲۱ کیلومتر است که با ۲۴ دقیقه رانندگی می‌توانید به این شهر برسید.

فاصله شیرود تا تنکابن چقدر است؟

فاصله شیرود تا شهر تنکابن تقریبا ۱۰ کیلومتر است که پیمودن این مسافت ۱۲ دقیقه طول می‌کشد.

۳.۵/۵ – (۱۰۱ امتیاز)


اتاقک

[ad_2]

لینک منبع
#شیرود #کجاست #شهری #معتدل #ملایم

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)