حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

سن مناسب ارتودنسی چقدر است؟

[ad_1]

ارتودنسی یکی از روش های درمانی است که می تواند ناهنجاری های فک را به صورت کامل از بین ببرد و باعث می شود شما لبخندی زیباتر، میلح تر و خاص تر را تجربه کنید. زمانی که به صورت یک فرد نگاه می کنید، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، مدل دندان ها و لبخند زدن است. بنابراین، رسیدگی به دندان ها باید به عنوان یک اصل مهم در نظر گرفته شود. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است تمامی انسان هایی که در قرن بیست و یکم زندگی می کنند، باید به حفظ سلامت دندان های خود اهمیت دهند و مشکلات آنها را به صورت کامل از بین ببرند. با توجه به این موارد ممکن است شما سوالاتی در رابطه با قیمت و هزینه ارتودنسی داشته باشید که باید بدانید هزینه این کار به شدت مشکلاتی که در ساختار دندان وجود دارد، بستگی دارد. بنابراین، تا زمانی که دندانپزشک ساختار دندان های شما را بررسی نکند، نمی تواند قیمت را اعلام کند. یکی از مواردی که برای زیبایی دندان های خود می توانید در نظر بگیرید، بلچینگ دندان است که باید زیر نظر یک دندانپزشک حرفه ای اجرا شود.

سن مناسب ارتودنسی چقدر است؟ - خبرخوان تی شین

سن مناسب برای ارتودنسی

سن مناسب برای ارتودنسی دندان ۱۰ تا ۱۴ سال است. در این سن، ساختار دندان ها بسیار منعطف است و سریعتر به روش های درمانی پاسخ می دهد. کسانی که در این سن ارتودنسی انجام می دهند معمولا در طرف چند ماه به نتیجه مورد نظر می رسند و می توانند تمامی مشکلاتی را که در ساختار دندان هایشان وجود دارد، از بین ببرند. نتیجه اجرای این روش در این سن، ماندگاری بالاتری دارد و زخم هایی که ممکن است در طول این روش در دهان به وجود بیایند، سریعا درمان می شوند. اما باید بدانید که برای اجرای این روش، مراجعه به یک دندانپزشک حرفه ای بسیار مهم است و هرگز نباید کار خود را به دست کسانی بسپارید که در این زمینه تخصص کافی ندارند.

آیا افرادی بالای ۳۰ سال می توانند ارتودنسی انجام دهند؟

زمانی که گفته می شود سن مناسب برای ارتودنسی ۱۰ تا ۱۴ سالگی است، برخی از افراد که بالای ۳۰ سال سن دارند، نگران می شوند که آیا آنها می توانند از این روش درمانی برای رفع مشکلات دندان های خود بهره ببرند یا خیر. در پاسخ به این سوال باید بگوییم درست است که سن مناسب برای انجام این کار ۱۰ تا ۱۴ سالگی است، اما این امر هرگز بدین معنا نیست که افرادی بالای ۳۰ سال نمی توانند، ارتودنسی انجام دهند. شما در هر سنی می توانید برای این کارا قدام کنید و مشکلاتی را که در ساختار دندان هایتان وجود دارد از بین ببرد. اما باید به این مسئله توجه داشته باشید که شما باید به یک دندانپزشک حرفه ای مراجعه کنید تا بتواند تمامی چالش ها را به خوبی مدیریت کند.

سن مناسب ارتودنسی چقدر است؟ - خبرخوان تی شین

آیا امکان برگشت دندان ها به حالت قبل از ارتودنسی وجود دارد؟

  • یکی از سوالاتی که همواره پرسیده می شود در این باره است که آیا پس از اتمام ارتودنسی، امکان برگشت دندان ها به حالت قبل وجود دارد. بهتر است بدانید پس از آنکه ارتودنسی دندان ها به پایان می رسد، دندانپزشک به شما می گوید که از ریتینر دندان استفاده کنید. ریتینرها بر روی دندان ها سوار می شوند و اجازه نمی دهند که آنها جابجا شوند. البته باید بدانید که گاهی ریتینرها دائمی هستند و در پشت دندان ها سوار می شوند. استفاده از این ریتینر به نظر دندانپزشک و ساختار دندان های شما بستگی دارد. در هر صورت، ۶ ماه پس از ارتودنسی باید از ریتینر استفاده کنید تا دندان های شما به ثبات برسند و در پایان، می توانید از دندان های مرتب و زیبا بهره ببرید.

چگونه از دندان های خود بعد از ارتودنسی مراقبت کنم؟

مراقبت از دندان های ارتودنسی شده بسیار مهم است. شما باید به برخی از موارد توجه داشته باشید تا بتوانید دندان های خود را مرتب و زیبا نگه دارید. برخی از مواردی که توصیه می شود به آنها توجه ویژه ای داشته باشید، به شرح زیر هستند:

  • از نخ دندان، خمیر دندان و مسواک مناسب ارتودنسی استفاده کنید تا باکتری ها را از روی دندان ها از بین ببرند و آنها را تمیز و خوشبو نگه دارند.
  • هر ۳ ماه یکبار برای چک کردن دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • غذای سفت نخورید و بیشتر از غذاهای نرم استفاده کنید.
  • از نوشیدن چای و قهوه زیاد در این دوران جلوگیری کنید.
سن مناسب ارتودنسی چقدر است؟ - خبرخوان تی شین

آیا بعد از ارتودنسی می توانم بلیچینگ دندان انجام دهم؟

یکی از سوالاتی که پرسیده می شود در این باره است که آیا بعد از ارتودنسی می توانم بلیچینگ دندان انجام دهم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بعد از برداشتن سیم ها و براکت ها، ساختار دندان ها حساس می شود و استفاده از هر روش درمانی ممنوع است. شما باید به مدت ۶ ماه تا یک سال صبر کنید تا بتوانید دندان های خود را تقویت کنید. پس از آنکه دندانهایتان تقویت شد، می توانید بلچینگ دندان انجام دهید. البته بهتر است قبل از انجام این کار با یک دندانپزشک حرفه ای مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خود بگیرید.

سن مناسب ارتودنسی چقدر است؟ - خبرخوان تی شین

برای اجرای ارتودنسی به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم که سن مناسب برای ارتودنسی دندان چقدر است. بهتر است بدانید سن ۱۰ تا ۱۴ سالگی بهترین زمان است. زیرا ساختار فک بسیار منعطف است و دندانپزشک سریعتر می تواند تغییرات را در اعمال کند و نتیجه آن بهتر خواهد شد. اما باید بدانید افرادی که سن بالاتری دارند و سنشان به ۳۰ رسیده است، این کار را می توانند انجام دهند. اما برای اجرای آن باید به یک دندانپزشک حرفه ای و کاربلد مراجعه کنند.

اگر به دنبال مرکز معتبری برای دریافت خدمات ارتودنسی هستید، می توانید به کلینیک دکتر آیت الهی مراجعه کنید. در این کلینیک، خدمات ارتودنسی در بالاترین سطح انجام می شوند. یکی از برجسته ترین مزیت های این کلینیک این است که شما در چند ماه اول می توانید اثرات ارتودنسی را در دندان های خود مشاهده کنید. این کلینیک دارای فضای بسیار مجهزی است و شما می توانید در یک محیط پر از آرامش، بدون استرس و اضطراب، خدمات مختلف دندانی را دریافت کنید. در این کلینیک اتاق کودک وجود دارد و والدین به راحتی می توانند کودکان خود را در آنجا قرار دهند و به کارهای دندانی خود بپردازند.

[ad_2]

لینک منبع
#سن #مناسب #ارتودنسی #چقدر #است

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)