حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

تفاوت جراحی سینوس لیفت باز و بسته

[ad_1]

تفاوت جراحی سینوس لیفت باز و بسته چیست؟ در این مقاله در نظر داریم به مقایسه روش لیفت سینوس بسته و باز بپردازیم در ادامه می توانید. اطلاعات مفیدی از تفاوت و ها و تشابه بین این دو نوع جراحی را بخوانید پس همراه ما باشید.

جراحی لیفت سینوس یک جراحی معمول قبل از عمل ایمپلنت است که برای نتیجه بهتر ایمپلنت در برخی افراد انجام می شود. اینکه چه افرادی به این نوع جراحی احتیاج دارند یا کدام روش برای آنها مفید تر است نیز به تشخیص دندانپزشک متخصص انجام می شود.

مقایسه جراحی لیفت سینوس بسته و باز

در عمل لیفت سینوس مواد پیوند استخوان به حفره سینوس اضافه میشود تا از این طریق ارتفاع استخوان فک بالا افزایش یابد. همچنین این عمل باعث میشود هنگام جراحی ایمپلنت، پایه دندانی وارد فضای سینوسی نشود.  اصولا این عمل به دو روش جراحی لیفت باز و جراحی لیفت بسته انجام می شود. در ادامه به بررسی هر کدام از این نوع جراحی لیفت می پردازیم.

جراحی لیفت سینوس باز

یکی از رایج ترین روش های  لیفت سینوس روش لیفت باز است که تمامی مراحلی آن تحت بی حسی موضعی یا بی هوشی عمومی انجام میشود. در این روش ابتدا بافت لثه برش زده شده و بعد به اندازه ایمپلنت سوراخ میشود. سپس با ابزارهای مخصوص، غشای کف سینوس را به  سمت بالا می کشانیم. بعد از اتمام پیوند استخوان با قرار دادن غشای کلاژن و بخیه زدن برش های باز شده پیوند استخوان صورت میگیرد.

معایب لیفت سینوس باز چیست؟

مهمترین مشکل این روش جراحت و عوارض پس از جراحی مانند کبودی و ورم زیاد در ناحیه زیر چشم، چانه یا ناحیه گردن است. بنابراین بعد از جراحی نیاز است که تا مدتی از مسکن یا آنتی بیوتیک استفاده کنید.

شرایط لازم برای جراحی لیفت سینوس باز

معمولا از این نوع جراحی لیفت سینوس برای افرادی استفاده می شود که بافت استخوان مناسبی ندارند و در نتیجه ایمپلنت به خوبی روی فک قرار نمی گیرد.

مراقبت های بعد از عمل لیفت سینوس باز

بعد از انجام عمل لیفت سینوس باز باید نکاتی رعایت شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • به مدت ۲۴ ساعت از مایعات استفاده کنید.
  • از نوشیدنی های الکل دار استفاده نکنید.
  • استفاده از غذاهای نرم بعد از گذشت یک روز از عمل که این رژیم باید به مدت سه روز انجام شود.
  • عدم پرواز با وسیله هوایی.
  • استراحت و دوری از ورزش سنگین.
  • استفاده به موقع از دارو های تجویز شده.
دوره درمان عمل لیفت سینوس باز

دوره درمان جراحی لیفت سینوس باز تا زمانی طول میکشد که استخوان طبیعی ساخته شده و پودر استخوان جایگزین استخوان طبیعی فرد شود. اما به طور کلی این روند چیزی حدود شش ماه طول می کشد. پس از این مدت فرد می تواند جراحی ایمپلنت خود را آغاز کن.

جراحی لیفت سینوس بسته

این روش نسبت به روش باز بسیار کم تهاجمی تر است؛ چرا که در این روش نیازی به برش در بافت لثه نیست و معمولا از مواد سیمانی پیوند استخوان از طریق یک سوراخ کوچک در استخوان فک انجام میشود. بعد از این عمل پایه ایمپلنت روی فک قرار داده میشود. البته قبل از پر کردن حفره با مواد استخوانی، غشای کف سینوس بالا و بالشتک باید داخل آن به وسیله ابزار های جراحی بالا کشیده میشود، تا از پارگی غشا جلوگیر شود و بعد سوراخ پر شود.

معایب لیفت سینوس بسته چیست؟

تشخیص اینکه لثه شما نیاز به جراحی باز یا بسته دارد، صرفا از طریق متخصص ماهر قابل تشخیص است.  در نظر داشته باشید تا پزشک معالج شما در زمینه جراحی لیفت بسته نیز تخصص لازم را داشته باشد زیرا تشخیص نادرست یا استفاده بی جا از این نوع جراحی می تواند عواقب زیادی در پی داشته باشد. در چنین شرایطی پس از بهبودی بیمار، عملیات سینوس لیفت باید مجددا انجام شود که هم درد مضاعف و هم هزینه بالاتری در پی خواهد داشت.

مراقبت های بعد از  جراحی چگونه است؟

به طور کلی مراقبت های بعد از لیفت سینوس بسته نسبت به لیفت سینوس باز کمتر است. اما با این حال نکاتی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • برای کاهش میزان تورم تا ۴۸ ساعت می توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید.  بعد از ۴۸ ساعت نیز باید از کمپرس آب گرم استفاده کنید.
  • ممکن است بعد از جراحی خونریزی از بینی داشته باشید. برای درمان آن می توانید از قطره های مخصوص استفاده کنید.
  • استعمال سیگار و دخانیات بعد از جراحی تا مدت دو هفته ممنوع است.
  • هنگام عطسه و سرفه سعی کنید این عمل با فشار کمتری انجام شود.
  • در بهداشت دهان و دندان های خود دقت بیشتری داشته و برای تمیز نگه داشتن دهان از دهانشویه استفاده کنید.
  • دارو های تجویز شده توسط پزشک به صورت مرتب مصرف شوند.
  • داروهایی مانند قطره فنیل آفلین، قطره سدیم کلراید و دهان شویه کلرهگزیدین برای بیمار مفید است.  معمولا این دارو ها باید تا مدت یک هفته استفاده شوند.

در صورتی که تمامی این مراقبت ها با دقت انجام گردند، مدت زمان بهبودی بیمار کاهش پیدا می کند و سرعت بهبودی افزایش می یابد.

بهترین روش های تسکین درد پس از جراحی

جراحی سینوس لیفت یک روش جراحی است که برای ارتقاء پایه‌ای دندان استفاده می شود.

پیوند استخوان در جراحی لیفت سینوس ایمپلنت چگونه است؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که پیوند استخوان در هر دو نوع جراحی باز و بسته چگونه صورت میگیرد.

همانطور که میدانید برای افرادی که استخوان فک شان استحکام لازم نداشته باشد، قبل از عمل ایمپلنت از جراحی لیفت سینوس برای برطرف کردن این مشکل استفاده میکنند. به طور کلی چهار نوع رایج استخوان مورد استفاده در لیفت سینوس عبارتند از:

  •  استخوان اتوژنوسکه از بدن خودتان تعیین میشود.
  • استخوان آلوژنیک از بدن فرد دیگر.
  • استخوان گرفته‌شده از گاو.
  • یک ماده مصنوعی استخوان‌مانند

ارزیابی اینکه چه نوع پودر استخوانی برای این پیوند مناسب است نیز به وسیله متخصص انجام میشود. در نظر داشته باشید که جراحی لیفت سینوس برای افراد واجد شرایط بسیار ضروری و حیاتی است. چرا که در غیر این صورت بعد از انجام ایمپلنت ممکن است بعد از مدتی دوباره نیاز به جراحی داشته باشید.

تفاوت جراحی سینوس لیفت باز و بسته - خبرخوان تی شین

سینوس لیفت چیست؟

درمانی است برای بازسازی نواحی بی دندانی

جراحی سینوس لیفت باز یا بسته چه زمانی باید انجام شود؟

سینوس لیفت باز برای آن دسته از بیمارانی انجام می شود که عملا هیچ بافت استخوانی ندارند و جراحی ایمپلنت به سادگی قابل انجام نیست. اگر بیمار هنوز حدود ۳-۴ میلی متر استخوان فک داشته باشد، در این صورت امکان انجام عمل سینوس لیفت بسته وجود دارد. در هر حال، ابتدا باید تحت معاینه کامل دندانپزشک قرار بگیرید، عکس‌برداری کنید و پس از آن پزشک مشخص خواهد کرد که کدام روش سینوس لیفت برای شما مناسب است.

تفاوت بین سینوس لیفت و پیوند استخوان چیست؟

مگر هر دوی این روش‌ها شامل جراحی پیوند استخوان نمی‌شوند؟ پس تفاوت بین لیفت سینوس و پیوند استخوان چیست؟

مراحل کار جراح برای بالا کشیدن سینوس

زمانی که به بهترین جراح لیفت سینوس در رشت مراجعه می کنید به منظور بهبود هر چه بیشتر روند درمان مراحل زیر طی می شود:

  • معایناتی دقیق در بخش های دهانی و لثه ها
  • بررسی عکس های رادیولوژی که از بخش استخوان های فک تهیه شده است
  • تعیین میزان مشکلاتی که در ناحیه فک ایجاد گردیده است
  • تعیین بهترین تکنیک برای ترمیم و جایگزینی استخوان از دست رفته در فک بالا
  • تعیین روز دقیق برای آغاز روند درمانی و اولین جلسه درمانی
  • انجام جراحی لیفت سینوس با بهترین تکنیکی که بر اساس شرایط فرد مشخص گردیده است
  • ارائه راهنمایی های دقیق در خصوص مراقبت های بعد از عمل لیفت سینوس
  • همراهی و انجام حمایت های پزشکی بعد از اتمام روند جراحی در روزهای ابتدایی بعد از عمل به منظور پیشگیری از بروز هر نوع مشکل و بهبود و رفع اختلالاتی که ایجاد شده است

جراحی همزمان سینوس لیفت و ایمپلنت

جراحی همزمان سینوس لیفت و ایمپلنت در کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد توسط متخصصین جراح فک و صورت انجام می شود.

سوالات متداول

جراحی sinus lift برای چه افرادی توصیه می‌شود؟

عمل لیفت سینوس به طور کلی برای افرادی ضرورت دارد که استخوان فک بالای آنها ضخامت یا تراکم کافی برای پشتیبانی از ایمپلنت دندان را نداشته باشد. به نحوی که اگر قسمت پشتی کمتر از ۴ تا ۶ میلی‌متر ارتفاع داشته باشد، باید عمل لیفت سینوس و تقویت استخوان صورت گیرد.

عوارض جراحی لیفت سینوس

رایج‌ترین عوارض این جراحی، تورم و خونریزی است که عموماً در عرض چند روز بهبود پیدا می‌کند. البته احتمال پاره شدن غشا سینوس هم وجود دارد که جراح می‌تواند آن را بخیه بزند. البته اگر این پارگی پیچیده باشد، باید جراحی متوقف شود. در صورت بروز چنین مشکلی احتمال عفونت سینوس و سینوزیت مزمن وجود دارد.

هزینه جراحی سینوس لیفت

هزینه عمل لیفت سینوس متناسب با شرایط بیمار و البته نوع عمل آن متغیر است. برای مثال جراحی سینوس باز نسبت به شیوه بسته آن گران‌تر است. از طرفی دیگر نوع پزشک انتخابی شما و تعرفه گذاری آن می‌تواند بر روی این قیمت‌گذاری مؤثر باشد.

کلام پایانی

جراحی لیفت سینوس بسته و باز هرکدام یک روش موثر برای بالابردن درجه موفقیت عمل ایمپلنت می باشد. اما اینکه بدانیم از کدام روش برای این کار استفاده کنیم نیاز به مشورت با متخصص فک خواهد داشت. یادتان باشد که قبل از انجام این عمل حتما درباره پزشک خود تحقیقات لازم را انجام دهید. چرا که این عمل بسیار حساس بوده و پزشک باید در انجام هر دونو جراحی لیفت سینس بسته و باز تخصص لازم را داشته باشد. ما در این مقاله سعی کردیم تا مرور واضحی بر روی این جراحی داشته و تمام جنبه‌هایش مثل دوران نقاهت سینوس لیفت را خدمت شما شرح دهیم. با این حال اگر هنوز سؤال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

ویزیت آنلاین و رایگان

امکان طرح سوال و مشکل دندانپزشکی در واتس اپ و دریافت پاسخ

سینوس لیفت به جراحی گفته می شود که برای بالا بردن سینوس و آماده سازی نواحی بدون دندان برای کاشت و ایمپلنت دندان باید انجام شود. می توان گفت که سینوس لیفت زمانی باید انجام شود که ارتفاع استخوان در قسمت عقبی فک بالا به میزان کافی نباشد و یا سینوس به میزان زیادی به فک نزدیک باشد.

کلینیک تخصصی پاسارگاد در راستای مسئولیت مدنی و پزشکی خود درباره ارتقا سلامت و بهداشت دهان و دندان اقدام به راه‌اندازی امکان ویزیت و مکالمه با پزشکان خود را در پیام‌رسان واتس‌اپ مهیا کرده است.

کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد، به صورت آنلاین، اقدام به ویزیت رایگان مراجعانی می کند که نیازمند درمان ایمپلنت بوده ولی امکان مراجعه حضوری ندارند. این ویزیت آنلاین، از طریق تماس تصویری یا پیام متنی صورت می‌گیرد. تعدادی از متقاضیان به صورت تخصصی و در یک فضای کاملاً دوستانه توسط دکتر روشن طلب ویزیت و معاینه خواهند شد.

اگر در مورد جراحی سینوس سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

۰۱۳۳۲۱۲۳۲۰۸-۹

نوشته تفاوت جراحی سینوس لیفت باز و بسته اولین بار در کلینیک تخصصی ایمپلنت رشت | دکتر روشن طلب. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)