حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

تسلا در تله تبلیغات غلط / اتوپایلوت در آستانه تعلیق

[ad_1]

تسلا باید با ادعاهای تبلیغات غلط در مورد اتوپایلوت در ایالت کالیفرنیا روبرو شود.

به گزارش مجله ماشین، یک قاضی اداری در کالیفرنیا درخواست تسلا برای رد اتهامات تنظیم‌کننده ارشد ایالتی را رد کرد.

این تنظیم‌کننده، شرکت خودروسازی تسلا به رهبری ایلان ماسک میلیاردر را متهم کرده است که قابلیت‌های رانندگی خودکار خودروهای خود را بیش از حد واقعی جلوه می‌دهد.

قاضی جولیت کاکس از دفتر دادرسی‌های اداری ایالت (OAH) روز دوشنبه در حکمی اعلام کرد که اگر اتهامات اداره موتوری کالیفرنیا (DMV) درست باشد، از اقدام اجرایی علیه تسلا حمایت می‌کند.

اداره DMV در جولای ۲۰۲۲ تسلا را متهم کرد که مصرف‌کنندگان را در مورد خودروهای مجهز به فناوری اتوپایلوت و خودران کامل گمراه کرده است.

این اداره می‌گوید این خودروها «در زمان تبلیغات مذکور و حتی در حال حاضر، نمی‌توانند به عنوان وسایل نقلیه خودران عمل کنند.»

اداره DMV به دنبال راهکارهایی از جمله تعلیق مجوز فروش خودروهای تسلا در کالیفرنیا و اجبار تسلا به جبران خسارت مالکان خودرو است.

هنوز هیچ پاسخی از تسلا یا وکلای این شرکت در رابطه با این حکم دریافت نشده است.

اداره DMV نیز از اظهار نظر در مورد تصمیم قاضی خودداری کرد، اما اعلام کرد که ادعاهای این اداره در تاریخ ۹ سپتامبر در دفتر دادرسی‌های اداری به طور رسمی مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

پیش از این، در ۱۵ می، یک قاضی فدرال در سانفرانسیسکو درخواست تسلا برای رد یک پرونده دعوی دسته‌جمعی سراسری را رد کرد.

این پرونده ادعا می‌کند که تسلا مصرف‌کنندگان را به داشتن قابلیت رانندگی خودکار در آینده نزدیک گمراه کرده است.

تسلا که دفتر مرکزی آن در آستن، تگزاس قرار دارد، سال‌هاست با تحقیقات فدرال در مورد احتمال نقش فناوری خودران این شرکت در تصادفات مرگبار مواجه است.

همچنین به گفته سه منبع آگاه، دادستان‌های فدرال به طور جداگانه در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تسلا با گمراه کردن سرمایه‌گذاران در مورد فناوری خودران، مرتکب تقلب شده است یا خیر.

تسلا اعلام کرده که سیستم اتوپایلوت به خودروها امکان هدایت فرمان، ترمزگیری و حرکت در لاین خود را می‌دهد و سیستم خودران کامل نیز به خودروها اجازه می‌دهد تا علائم راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و تغییر لاین دهند.

با این حال، تسلا اذعان کرده است که هیچ یک از این فناوری‌ها رانندگان را از توجه به جاده معاف نمی‌کند و این فناوری‌ها «خودرو را به یک وسیله نقلیه کاملاً خودران تبدیل نمی‌کنند.»

قاضی کاکس در تصمیم پنج صفحه‌ای خود اعلام کرد که رد کردن پرونده DMV پیش از برگزاری جلسه استماع رسمی، اقدامی زودهنگرانانه است.

تسلا پیش از این ادعا کرده بود که برگزاری جلسه استماع ضروری نیست، چرا که قاضی کاکس از قبل اسناد کافی برای صدور حکم در اختیار دارد.

کالیفرنیا بزرگترین بازار تسلا در ایالات متحده است و حدود ۱۰ درصد از فروش جهانی این شرکت را به خود اختصاص می‌دهد، اما فروش سالانه تسلا در این ایالت برای دو فصل متوالی کاهش یافته است.

همچنین سهم بازار خودروهای برقی تسلا در این ایالت در سه ماهه اول سال جاری به ۵۵.۴ درصد کاهش یافته است، در حالی که این رقم در سال گذشته ۶۱.۸ درصد بود.