حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

بهترین انواع نخ دندان در سال ۲۰۲۳ ❤️【پرفروش ترین】

[ad_1]

بسیاری از افراد برای تمیز کردن فضای بین دندان ها و حذف مواد غذایی از نخ دندان و محصولات دیگر استفاده می کنند؛ از این رو می خواهیم ۱۰ تا از بهترین انواع نخ دندان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی محصول مورد نظر خود را بیابید و خریداری کنید؛ نخ دندان می تواند مناظقی از دهان که با مسواک تمیز نمی شوند را به خوبی تمیز کند و از بروز بسیاری از بیماری های دهان و دندان جلوگیری کند؛ اگر شما نیز به دنبال یک نخ دندان مناسب هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنید.

نخ دندان چیست؟

هر فردی ممکن است در طول روز متوجه ماندن غذا بین دندان های خود شود که در این صورت باید از نخ دندان و بهترین انواع دهان شویه استفاده کرد تا با ماندن این غذاهای در فضای بین دندان ها، بیماری های دهان و دندان به وجود نیایند؛ با استفاده از نخ دندان پس از غذا خوردن، حس بسیار خوشایندی ایجاد می شود البته باید اطلاعات کافی نسبت به استفاده صحیح از نخ دندان داشت.

بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا در غیر این صورت، مواد غذایی و باکتری ها در دهان و فضای بین دندان ها تجمع می کنند و بوی بسیار بدی در دهان ایجاد می کنند؛ از این رو افراد باید بهداشت را رعایت کنند و روزانه به صورت منظم از مسواک و دهان شویه و نخ دندان استفاده کنند.نخ دندان چیست؟

نحوه استفاده از نخ دندان

زمان استفاده از نخ دندان دست شما وارد دهان تان می شود، از این رو باید پیش از استفاده از بهترین انواع نخ دندان، دست های خود را به خوبی بشویید تا باکتری وارد دهان نشود؛ پس از آن باید نخ دندان مورد نظر خود را به دور انگشت وسط یا انگشت اشاره یکی از یک دست های تان بپیچانید و مقداری از سوی دیگر نخ را نیز در انگشت وسط یا اشاره ی دست دیگرتان نگهدارید.

باید از این مسئله اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی از نخ دندان را برای تمیزی دهان و دندان خود جدا کرده اید زیرا باید مقدار نخ دندان کافی باشد و بتواند به راحتی فضای بین دندان ها را تمیز کند؛ ذر ادامه باید از انگشتان اشاره تان جهت هدایت کردن نخ استفاده نمایید؛ باید نخ دندان را با حرکت زیگ زاگی بین دندان های خود حرکت دهید و بدانید که نخ دندان به اطراف دندان شما برخورد نکرده است.

بهترین کار جهت بهتر شدن کیفیت کارایی این محصول این است که آن را به صورت c شکل قرار دهید؛ در این صورت باید سعی کنید نخ دندان را به بالا و پایین و فضای بین لثه هایتان بکشید و هرگز قسمت های پشت دندان را فراموش نکنید؛ همان گونه که این روش را برای تک تک دندان های تان استفاده می کنید، سعی کنید بخش جدید از آن را از فضای بین دست های خود آزاد کنید و استفاده نمایید.

انواع نخ دندان

نخ دندان انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها جنس و کارایی متفاوتی دارند؛ در ادامه آن ها را برای شما ذکر خواهیم کرد :

۱ . مدل بدون موم یا Unwaxed floss : این نوع از دندان برای دندان هایی مناسب است که به یکدیگر چسبیده باشند ولی احتمال پاره شدن این نخ دندان نیز وجود دارد.

۲ . مدل مومی یا Waxed floss : این نوع از نخ دندان، نایلونی است که همراه با پوششی از موم می باشد؛ مدل مومی در مقایسه با مدل بدون موم، دیرتر پاره می شود ولی این امکان وجود دارد که استفاده از آن برای دندان هایی که به یکدیگر چسبیده اند و فضا کم است، مشکل و سخت باشد.

۳ . مدل Dental : این نوع از نخ دندان در مقایسه با سایر نخ دندان ها، ضخیم تر و بلند تر است که در دو نوع با موم و بدون موم تولید می شود؛ Dental برای کسانی که فاصله ی مابین دندان هایشان بسیار زیاد است، کاربرد بیشتری دارد.انواع نخ دندان

۴ . مدل پلی تترافلورو اتیلن PTFE : پلی تترافلورو اتیلن به ماده ای گفته می شود که در پارچه های Gore-Tex مورد استفاده قرار می گیرد؛ این ماده می تواند به آسانی در فضای بین دندان ها حرکت کند، به خوبی سر بخورد و در مقایسه با نخ دندان های معمولی، دیرتر تر پاره شود.

۵ . مدل سوپر Super flosses : این نوع از نخ دندان شباهت بسیار زیادی به نخ دارد که می تواند به خوبی نواحی سخت و تنگ بین دندان ها را تمیز کند؛ در ضمن بهترین انواع نخ دندان جهت تمیز کردن نواحی اطراف ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۰ تا از بهترین انواع نخ دندان را بشناسید!

نخ دندان ارکیدنخ دندان ارکید

نخ دندان ارکید یکی از بهترین انواع نخ دندان است که در بازار به مردم عرضه می شود؛ این محصول در شرکت ارکید ساخته شده است که انواع مختلف دارد؛ این نخ دندان در مدل کلاسیک سبز ضخامت کاملا مناسبی دارد که می تواند به آسانی از فضای مابین دندان ها عبور کند؛ با استفاده از این نخ دندان می‌توان به راحتی از از دندان‌های تان مراقبت و محافظت نمایید و خطر به وجود آمدن باکتری‌ها و پلاک‌ها را کمتر می کند.

نخ دندان ارکید در ترکیبات خود نخ نایلون، موم طبیعی زنبور عسل و اسانس مجاز نعنا دارد؛ جنس این نخ نازک است و وشش طبیعی موم زنبور عسل دارد؛ از این رو اصلا گیر نمی کند و ریش ریش نمی شود و به همین دلیل بین دندان ها به راحتی حرکت می کند؛ بسیاری از افراد برای محافظت از دندان هایشان از این محصول با کیفیت استفاده می کنند.

نخ دندان اورال بینخ دندان اورال بی

نخ دندان اورال بی یکی از بهترین انواع نخ دندان است که کیفیت بسیار بالایی دارد؛ این محصول حتی برای کسانی که ارتودنسی انجام داده اند مناسب می باشد زیرا ضخامت نخ آن مناسب است؛ نخ دندان اورال بی مدل Super است که ۵۰ رشته نخ دندان دارد؛ این محصول با طعم نعناع است که می تواند فضاهای بین دندانی را به خوبی از پلاک‌ها پاک نماید؛ در صورتی که دندان‌های تان ارتودنسی شده‌اند، ما این محصول بسیار خوب را به شما معرفی می کنیم.

نخ دندان گود سنسینخ دندان گود سنسی

نخ دندان گود سنسی یکی از بهترین انواع نخ دندان است که قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد؛ این محصول از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است و به همین علت در برابر ریش ریش شدن مقاومت بسیار زیادی دارد؛ این نخ دندان ضخامت بسیار خوبی دارد و می تواند برای تمیز کردن فضای بین دندان ها مورد استفاده قرار گیرد.

نخ دندان گود سنس مدل Thinner جزء نخ های دارای موم‌ و عصاره است؛ چون این محصول در ترکیبات خود موم زنبور عسل دارد، می تواند به آسانی در فضاهای مابین دندان‌ها به خوبی حرکت کند و موجب از بین رفتن پلاک ها و باکتری ها شود؛ بافت این نخ دندان ریز است و طول نخ آن ۵۰ متر می باشد؛ تمامی این مزایا موجب شده که این محصول شهرت بسیار زیادی بین مردم داشته باشد.

نخ دندان ماهورنخ دندان ماهور

نخ دندان ماهور یکی از بهترین انواع نخ دندان است؛ این محصول مومی می باشد که به دلیل داشتن عصاره نعنا می تواند دهان را به خوبی خوشبو کند؛ با استفاده از این محصول هر گونه باکتری و پلاک های بین دندان ها قابل از بین رفتن هستند؛ با کمک نخ دندان ماهور از ورم لثه و بوی نامطبوع دهان جلوگیری می‌شود؛ این نخ دندان محصول مقاومی می باشد و ضخامت بسیار خوبی دارد؛ کیفیت و رایحه این نخ دندان بسیار خوب است و از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار می باشد.

نخ دندان های دنتنخ دندان های دنت

نخ دندان های دنت کاربرد بسیار آسان و راحتی دارد؛ قیمت این محصول بسیار مناسب می باشد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است؛ مقاومت این نخ دندان بسیار زیاد است و برای کودکان نیز می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

این نوع از نخ دندان دسته دار است که در مقایسه با نخ دندان های معمولی استفاده آسان و راحت تر دارد؛ این گزینه حتی برای افرادی که ارتودنسی انجام داده اند نیز گزینه بسیار مناسبی است؛ تمامی این مزایا سبب شده که به عنوان بهترین انواع نخ دندان شناخته شود.

نخ دندان مینانخ دندان مینا

نخ دندان مینا یکی از بهترین انواع نخ دندان است که پوشش مومی و فلوراید دارد؛ این محصول می تواند مقاومت بسیار خوبی در مقابل هر گونه پارگی و ریش‌ریش شدن داشته باشد؛ ویژگی‌ دیگری که این نخ دندان دارد مربوط به آغشته‌ بودن به موم زنبور عسل است؛ این ویژگی موجب شده که نخ بتواند به آسانی در فضای مابین دندان‌ها حرکت کند؛ این محصول در ترکیبات خود فلوراید دارد و در ضمن از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.

نخ دندان بنسرنخ دندان بنسر

نخ دندان بنسر یکی از بهترین انواع نخ دندان می باشد که افراد می توانند این محصول باکیفیت را در روتین های روزانه خود قرار دهند؛ این نخ دندان در مدل ذغالی اش، از دوام بسیار خوبی برخوردار است که وشش مومی دارد و مانع از انباشته شدن پلاک و مواد غذایی بین دندان‌ها می شود؛ این محصول عصاره و فلوراید دارد؛ تمامی این مزایا و ویژگی های خوب این محصول موجب شده که شهرت بسیار زیادی بین مردم داشته باشد.

نخ دندان میسویکنخ دندان میسویک

نخ دندان میسویک یکی از بهترین انواع نخ دندان می باشد؛ این محصول عصاره و رایحه خوب دارد و پوشش آن مومی است؛ در ترکیبات آن فلوراید وجود ندارد و در نتیجه از کیفیت و قیمت بسیار خوبی برخوردار می باشد.

نخ این محصول ضخامت بسیار خوبی دارد، از این رو می تواند در برابر ریش ریش شدن مقاومت داشته باشد؛ طول این نخ دندان برابر ۵۰ متر است که جزء نخ دندان های موم دار می باشد؛ عصاره این محصول اکالیپتوس است که می تواند به خوبی دهان را تمیز و خوشبو نماید.

نخ دندان تویستنخ دندان تویست

نخ دندان تویست یکی از بهترین انواع نخ دندان است که روکش مومی دارد؛ این محصول در مدل Mint And Waxed کمک بزرگی به حرکت کردن روان نخ بین تمام دندان‌ها می‌کند؛ در ترکیبات این نخ دندان نه تنها فلوراید وجود دارد بلکه حاوی عصاره نعناع است؛ در صورت استفاده از این محصول دهان بسیار خوشبو می شود؛ بسیاری از افراد اعم از خانم ها و آقایان به راحتی می توانند از این محصول استفاده نمایند و هر گونه باکتری و غذای مازاد بین دهانشان را از بین ببرند.

نخ دندان اورکلیننخ دندان اورکلین

نخ دندان اورکلین می تواند به خوبی همه دندان ها را پاکسازی نماید و از جمع شدن مواد غذایی بین دندان ها جلوگیری می کند؛ این نوع نخ دندان کمانی است که در مقایسه با نخ دندان های ساده بسیار بهتر می باشد؛ در این مجموعه ۵۰ عدد کمان نخ دندان وجود دارد که برای طولانی مدت مناسب است؛ مقاومت این نخ دندان بالا است و پوششی مومی دارد؛ متناسب با ویژگی هایی که این محصول دارد، برای افرادی که ارتودنسی انجام داده اند مناسب می باشد و به عنوان بهترین انواع نخ دندان شناخته می شود.

کودکان چگونه نخ دندان استفاده کنند؟

برای این که کودکان بتوانند از بهترین انواع نخ دندان استفاده کنند باید تقریبا ۳۰ سانتی متر از نخ دندان را جدا کنند و آن را به دور انگشت سبابه هر دو دست شان بپیچانند؛ کودکان باید نخ دندان را کاملا محکم با انگشت شست و میانی شان نگه دارند؛ باید به آرامی نخ دندان شان را از بین تماس دندان رد کنند؛ به گونه ای که نخ دندان محکم به لثه بر خورد نکند و سبب درد نشود.

زمانی که نخ دندان را از تماس دندانی خود رد کردید، یک مرتبه دیواره دندان قدامی و یک مرتبه دیواره دندان خلفی را با استفاده از آن تمیز نمایید؛ جهت انجام این کار در اصل شکل دنتال فلاس به شکل C می شود؛ پس از این که دیواره با همان حرکت آرام بالا پایین تمیز شد، نخ دندان را از تماس دندانی خارج نمایید.کودکان چگونه نخ دندان استفاده کنند؟

مزایای استفاده از نخ دندان

استفاده از نخ دندان با مزایا و فواید بسیار زیادی همراه است که در ادامه آن ها را برای شما شرح خواهیم داد :

۱ . بهترین انواع نخ دندان جزء ابزار های بسیار تاثیرگذار برای نظافت کاملا دقیق دندان ها می باشد که مانع از پوسیدگی دندان ها می شود.

۲ . طبق گفته پزشکان باید از نخ دندان دست کم یک بار در روز استفاده کنید چون از تجمع آلودگی ها در لثه جلوگیری می کند و جرم بین دندان ها را از بین می برد.

۳ . تنها از نخ دندان نباید برای بیرون آوردن غذا استفاده کرد زیرا در صورتی که هیچ غذایی ماین دندان ها وجود نداشته باشد، همچنین دست کم حداقل یک مرتبه در شبانه روز از نخ دندان استفاده کرد.

۴ . می توان از نخ دندان جهت خوش بو تر شدن دهان، از نخ دندان با اسانس نعنا استفاده کرد.

۵ . طبق گفته محققان استفاده کردن از بهترین انواع نخ دندان کمک بزرگی به جلوگیری از سکته قلبی یا مغزی می کند؛ در ضمن در صورت استفاده کردن از نخ دندان، از به وجود آمدن بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش جلوگیری می شود چون خطر ابتلا به بیماری با نبود جرم دندان کمتر می شود.

۶ . استفاده از نخ دندان مزایا و فوایدی برای لثه ها دارد که باید در مصرف آن غفلت نشود.

انتخاب نوع نخ دندان

باید زمان خرید بهترین انواع نخ دندان، به برخی توصیه ها و نکات توجه فرمایید؛ این نکات شامل موارد زیر می باشند :

در صورتی که بین دندان های شما فاصله بسیار زیادی وجود دارد، باید از نخ دندانی که ضخیم است استفاده کرد؛ نخ دندانی که معمولی است می تواند به آسانی بین دندان ها حرکت کند، بدین معناست که دندان ها فاصله زیادی دارد؛ اگر ضخامت نخ دندان زیاد باشد، می تواند به خوبی فضای باز بین دندان ها پوشش داده شود؛ شکل نوار برخی از نخ دندان ها پهن است که می تواند به خوبی بین همه سطوح دندان های فاصله دار حرکت کند.

در صورتی که دندان ها بسیار به هم چسبیده باشند، باید نخ دندانی که نازک است را استفاده نمایید؛ در صورتی که دندان های شما بیش از اندازه به یکدیگر فشرده شده باشند، نخ دندان نازک تر مناسب می باشد؛ دندان هایی که کیپ هستند، نوار دندان یا نخ دندان ضخیم نمی تواند به خوبی بین دندان ها حرکت می کنند و ممکن است حس درد ایجاد کند.

گاهی اوقات نخ دندان ها روکش موم مانند دارند که در این صورت به آسانی از بین دندان ها حرکت می کند و پاره نمی شود؛ زمانی که این نخ دندان را حس کنید، متوجه نرمی آن خواهید شد؛ شما طبق سلیقه تان می توانید نخ دندان موم دار یا بی موم استفاده نمایید؛ انتخاب آن کاملا به سلیقه و نظر خودتان بستگی دارد؛ از این رو برای دندان هایی که متراکم تر هستند، از نوع موم دار می توان استفاده کرد.انتخاب نوع نخ دندان

زمانی که نخ دندان بدون موم را استفاده می کنید، متوجه صدای جیر جیر آن خواهید شد که از این رو می توانید متوجه تمیزی دندان هایتان شوید؛ برای دندان های ارتودنسی بهتر است از نخ دندان موم دار استفاده نمایید زیرا نخ دندان بدون موم نمی تواند لای دندان ها گیر کند.

در ضمن انتخاب طعم دار یا بدون طعم بودن نخ دادن باید به سلیقه تان توجه کنید؛ نخ دندانی که طعم دار باشد، به کیفیت و عملکرد آن ارتباطی ندارد و موجب اضافه شدن قند یا کالری نمی شود؛ نخ دندانی که طعم دار است می تواند لذت بسیار خوبی زمان نخ کشیدن به شما بدهد و شما را ترغیب کند که این کار را مجددا انجام دهید؛ طعم نخ دندان از انواع میوه ها و گیاهان می باشد.

زمان خرید نخ دندان باید جنس آن نیز توجه نمایید؛ به طور معمول نخ دندان دو نوع تک رشته ای و چندرشته ای است؛ نخ دندانی که چندرشته ای است به طور معمول از جنس نایلون است ولی نخ دندانی که تک رشته ای است از جنس لاستیک یا پلاستیک می باشد؛ به طور معمول نخ دندان نایلونی رایج تر و ارزان تر است که با این وجود انتخاب کردن آن باز هم به سلیقه شما بستگی دارد.

کلام آخر

نخ دندان جزء محصولات بهداشتی محسوب می شود که می تواند دندان ها را تمیز کند و از به وجود آمدن بوی بد دهان و بروز بسیاری از مشکلات دهان و دندان جلوگیری کند؛ با کمک نخ دندان مازاد غذا از بین دندان ها خارج می شود؛ از این رو در این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با نخ دندان در اختیار شما قرار دادیم و در ضمن سایت جراحتو ۱۰ تا از بهترین انواع نخ دندان را به شما معرفی کرد تا به راحتی محصول مورد نظر خود را بیابید.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و متشکر هستیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با بهترین انواع نخ دندان دارید می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

چه امتیازی به این مقاله میدهید

نوشته بهترین انواع نخ دندان در سال ۲۰۲۳ ❤️【پرفروش ترین】 اولین بار در جراحتو ❤️ | جامع ترین رسانه زیبایی، پزشکی در ایران. پدیدار شد.

#بهترین #انواع #نخ #دندان #در #سال #پرفروش #ترین

[ad_2]

لینک منبع

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)