حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.

ایده چیدمان منزل و دکوراسیون کلاسیک فرانسوی

[ad_1]

یکی از پرطرفدارترین شیوه‌هایی که از گذشته‌های دور تا به امروز برای چیدمان منزل مورد استفاده قرار می‌گرفته، دکوراسیون کلاسیک فرانسوی بوده است. دکوراسیون سبک فرانسوی به اصول فرهنگی گذشته پایبند بوده و معمولاً افرادی که به فرهنگ کشور فرانسه و همچنین روحیه تجملاتی و اشرافی علاقمند هستند از آن پیروی می‌کنند.

در این مقاله مایل هستیم درباره دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی در قسمت‌های مختلف منزل همچون اتاق خواب، سرویس بهداشتی، سالن پذیرایی، آشپزخانه و غیره صحبت کنیم. برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون کلاسیک فرانسوی تا پایان با ما همراه باشید.

دکوراسیون سبک فرانسوی چیست؟

به طور کلی دکوراسیون کلاسیک فرانسوی بر پایه شکوه و اصالت بنا شده است. در دکوراسیون فرانسوی که به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین سبک‌های دکوراسیون به شمار می‌رود، باید تمامی وسایل و حتی اکسسوری‌ها لوکس و اشرافی باشند. اگر از وسایل عتیقه و قدیمی در این سبک از دکوراسیون استفاده کنید، در واقع می‌توانید اصالت را به نمایش بگذارید.

دکوراسیون سبک فرانسوی چیست؟

از جمله دلایلی که سبب می‌شود همه عاشق و شیفته این نوع دکوراسیون شوند، استفاده از مبل‌های باشکوه، شمعدان‌های فلزی، لوسترهای خاص و مجلل و آویز‌های کریستالی فوق‌العاده می‌باشد.

ویژگی‌های دکوراسیون فرانسوی

اگر شما عزیزان مایل هستید که دکوراسیون کلاسیک فرانسوی را در منزل خود اجرا کنید، لازم است که با ویژگی‌های آن آشنا شوید که این خصوصیات شامل موارد زیر می‌گردد.

  • آشکارترین ویژگی دکوراسیون به سبک فرانسوی، تجملاتی و اشرافی بودن آن است که مستلزم صرف هزینه‌های گزافی خواهد بود. بهتر است پیش از اجرای این سبک از دکوراسیون در منزلتان درباره بودجه خود با طراح دکوراسیون داخلی صحبت کنید.
  • اگر قصد انتخاب دکوراسیون کلاسیک فرانسوی را دارید باید توجه داشته باشید که ویژگی‌های آن با نقشه ساختمان مورد نظر شما هماهنگی داشته باشد. از الزامات این نوع دکوراسیون می‌توان به بلندی سقف‌ها، پنجره‌های بزرگ، گچبری‌های باشکوه و شومینه‌های زیبا اشاره نمود. ممکن است بتوانید گچبری و طراحی شومینه را در مراحل میانی به فضای داخلی ساختمان اضافه کنید، اما سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ باید جزء ویژگی‌های آن ساختمان باشد.
  • توجه به جزئیات یکی از موارد بسیار مهمی است که در این سبک از دکوراسیون باید به آن توجه شود. در واقع در چیدمان فرانسوی باید وسایل منزل و اکسسوری‌ها با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

رنگبندی دکوراسیون فرانسوی

در دکوراسیون فرانسوی استفاده از تمامی رنگ‌ها مجاز نبوده و طراحان تنها می‌توانند محدوده خاصی از رنگ‌ها را به کار ببرند.

معمولاً رنگ‌های روشن و ملایم آرامش‌بخش هستند. رنگ‌هایی همچون سبز، یاسی، آبی روشن، آبی، خاکستری، سبز زمردی و نقره‌ای نقش مهمی را در این نوع دکوراسیون خواهند داشت. این رنگ‌ها معمولاً خنثی هستند و استفاده از آن‌ها در کنار لوازمی ‌که رنگ براقی دارند همچون شمعدان، لوستر، آینه، دکوری‌ها، مبل، پارچه پرده و غیر زیبایی و زرق و برق محیط را دوچندان خواهد کرد.

کفپوش، دیوارها و سقف در سبک فرانسوی

همانطور که پیش‌تر نیز بیان نمودیم در این سبک از دکوراسیون داخلی جزئیات اهمیت بسیار زیادی دارند، بنابراین قبل از چیدمان تمامی وسایل باید به شکوه فضای درونی ساختمان توجه داشته باشید.

ویژگی‌های دکوراسیون فرانسوی

بهتر است که در دیوارها از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. اگر چه می‌توانید دیوارها را با استفاده از الگوهای تکرار شونده بپوشانید، اما معمولاً طراحان پیشنهاد می‌کنند که دیوارها را با طرح‌های ساده انتخاب کنید. استفاده از طرح‌های چشم‌نواز در سقف سبب ایجاد فضایی خارق‌العاده خواهد شد.

نصب قاب‌های نقره‌ای روی دیوار و همچنین آینه‌کاری و گچبری‌های زیبا برای دیوارها در سبک فرانسوی بهترین گزینه خواهد بود. معمولاً کفپوش‌های پارکت، لمینت و گرانیت سرامیکی براق و همچنین سنگ‌های لوکس و گران قیمت برای کفپوش خانه‌های فرانسوی مناسب هستند. در این مرحله باید به درها و پنجره‌ها نیز توجه داشته باشید تا از لحاظ طرح و رنگ با سایر اتاق‌ها همخوانی داشته باشند.

لازم به ذکر است که در دکوراسیون کلاسیک فرانسوی استفاده از وسایل بی‌کیفیت جایگاهی نداشته و تاثیر منفی روی نتیجه نهایی کار شما خواهد داشت.

فرش و مبل سبک فرانسوی

چیدمان منزل با مبل فرانسوی قطعاً زیبایی و جذابیت فضا را دوچندان خواهد کرد. مبل‌هایی که برای دکوراسیون کلاسیک فرانسوی انتخاب می‌شوند باید اشرافی بودن این سبک را به نمایش بگذارند.‌ مبلمان سبک فرانسوی باید علاوه بر داشتن منبت کاری، شامل پایه‌های باریک دارای انحنا نیز باشند.

مبلمان سبک فرانسوی

اگر‌ چه پارچه مبل‌های فرانسوی اکثراً ساده هستند، اما معمولاً از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین پارچه‌ها انتخاب می‌شوند. مبل‌های ابریشم یا مخمل که دارای گل‌های برجسته باشند نیز در کنار پرده‌های شیفون و ارگانزا در این نوع دکوراسیون به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد‌.

در دیزاین داخلی این دکوراسیون، انتخاب یک فرش یا قالیچه مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. متناسب با کفپوش ساختمان و همچنین ابعاد سالن یا اتاق خواب، باید از فرش‌های مناسبی با رنگ‌های زیبا و با طرح گل و گیاه استفاده نمایید.

نورپردازی دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی

نورپردازی در دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی اهمیت بسیار زیادی دارد. لوستر سبک فرانسوی بهتر است که از نوع لوسترهای برنزی و یا دارای کریستال‌های آویزان باشد. بسیاری از طراحان در دکوراسیون کلاسیک فرانسوی روی دیوارها و حتی روی شومینه نیز شمعدان‌های عتیقه را قرار می‌دهند.‌

در این سبک از دکوراسیون معمولاً از نور ملایم برای حفظ حریم شخصی و از نور زیاد در محیط‌های رسمی‌تر‌ و برای نشان دادن شکوه فضا استفاده می‌کنند.

اکسسوری سبک دکوراسیون فرانسوی

اکسسوری‌ها در دکوراسیون کلاسیک فرانسوی نقش بسیار مهمی دارند. از شاخصه‌های این سبک می‌توان به استفاده از لوازم مدرن در تزیینات اشاره نمود. اگر طراح بتواند متناسب با فضا از عتیقه‌جات استفاده کند و شمع‌ها و جاشمعی‌های براق و فلزی را روی دیوار قرار دهد، محیطی رمانتیک را برایتان به وجود می‌آورد.

در حال حاضر اکسسوری‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در این دکوراسیون استفاده کنید. به عنوان مثال اگر تخت و پاتختی آن چوبی باشد، می‌توانید اکسسوری‌های چوبی همچون قفسه‌ها و قاب عکس‌ها به همراه عروسک‌های تزیینی را در بخش‌های گوناگون محیط قرار دهید.

سالن پذیرایی سبک ‌فرانسوی

سالن پذیرایی و اتاق نشیمن از پرهزینه‌ترین بخش‌های منزل هستند که برای تغییر دکوراسیون آن‌ها باید بهای زیادی را بپردازید. از آنجایی که سالن پذیرایی نسبت به دیگر اتاق‌های منزل رسمی‌تر است، استفاده از دکوراسیون کلاسیک فرانسوی در آن رواج زیادی دارد و به همین علت معمولاً قشر کثیری از ایرانیان از آن پیروی می‌کنند. برای ایجاد فضایی اشرافی مطابق با دکوراسیون کلاسیک فرانسوی در سالن پذیرایی می‌توانید از وسایل زیر استفاده کنید.

  • میزهای شیشه ای گرد
  • قرار دادن انواع چینی و کریستال دکوری روی میز
  • لوستر با آویزه‌های کریستالی براق
  • آینه و شمعدان اشرافی
  • عتیقه‌جات فلزی
  • لوازم چوبی بازسازی شده
  • فرش و پرده فاخر
  • اکسسوری‌های کریستالی

طراحان داخلی، ساعت دیواری سبک فرانسوی و پرده سبک فرانسوی را نیز به گونه‌ای انتخاب می‌کنند که با تمامی لوازم و وسایل فوق همخوانی داشته باشند.

دکوراسیون اتاق خواب سبک فرانسوی

در دکوراسیون اتاق خواب نیز باید به خودداری از شلوغ کردن فضا و استفاده از لوازم لوکس و گران قیمت توجه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب سبک فرانسوی

وجود پنجره‌های بزرگ در دکوراسیون اتاق خواب نیز حرف اول را می‌زند.

برای چیدمان اتاق خواب در دکوراسیون کلاسیک فرانسوی می‌توانید از تخت‌های چوبی منبت کاری شده به همراه روتختی حریر با گل‌هایی به رنگ طلایی استفاده کنید. اگر گل‌های سایبان تخت با روتختی همخوانی داشته باشد قطعاً زیبایی اتاق دوچندان می‌شود.

دکوراسیون اتاق خواب سبک فرانسوی

بهتر است که در کنار تخت خود لوازم تزیینی و آباژورهای لوکس را قرار دهید و میز آرایش خود را با انواع اکسسوری زیبا تزیین نمایید. اگر فضای آزاد زیادی در اتاق خواب شما وجود دارد، می‌توانید یک مبل کوچک را در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید.

اتاق کودک فرانسوی

سبک فرانسوی به عنوان یکی از بهترین سبک‌ها در دکوراسیون داخلی اتاق کودک محسوب می‌شود. به منظور استفاده از دکوراسیون فرانسوی اتاق کودک باید به تمامی مواردی که پیش‌تر بیان نمودیم همانند نحوه انتخاب تخت خواب، آویز بالای تخت، فرش یا قالیچه و غیره نیز توجه نمایید.

اتاق کودک فرانسوی

در اتاق کودک باید قفسه‌ای در نظر گرفته شود تا بتوانید تمامی عروسک‌ها و کتاب‌ها را درون آن قرار دهید. قطعاً طراحان متخصص و باتجربه برای ایجاد دکوراسیون فرانسوی در اتاق کودکتان، شما را یاری خواهند‌ کرد.

آشپزخانه سبک فرانسوی

آشپزخانه به سبک فرانسوی معمولاً جزیره‌ای شکل بوده و جدا از منزل نمی‌باشد. معمولاً برای کابینت سبک فرانسوی از بهترین چوب‌ها استفاده می‌کنند و یا این که کابینت‌های قدیمی را بازسازی می‌کنند تا زیبایی این سبک به خوبی نمایان گردد.

کابینت سبک فرانسوی

از آنجایی که اکسسوری‌ها و ظروف چینی در قفسه‌ها یا روی کابینت‌ها چیده می‌شوند، معمولا تمیز کردن آشپزخانه‌هایی که دارای سبک فرانسوی هستند کار چندان آسانی نیست. نورپردازی ویترین‌ها زیبایی آشپزخانه را دوچندان خواهد کرد.

آموزش دکوراسیون داخلی در آموزشگاه طرحستان

آموزشگاه طرحستان یکی از بهترین مراکزی است که دوره آموزش دکوراسیون داخلی را برگزار می‌کند. در این دوره علاوه بر دکوراسیون کلاسیک فرانسوی به مباحثی همچون دکوراسیون اتاق اداری، سبک فرانسوی کانتری نیز پرداخته می‌شود‌.

اگر شما عزیزان نیز به دیزاین داخلی علاقمند هستید و قصد شرکت در این دوره را دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان مجموعه طرحستان تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر پشتیبانان طرحستان مشاوره‌های رایگان را پیرامون نحوه برگزاری کلاس و شهریه دوره در اختیارتان قرار می‌دهند. پس از پایان دوره نیز مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر به هنرجویان اعطا می‌گردد.

سوالات متداول

  • دکوراسیون کلاسیک فرانسوی بر‌ چه پایه‌ای بنا شده است؟ شکوه و اصالت
  • پرهزینه‌ترین بخش منزل برای تغییر دکوراسیون به سبک فرانسوی کدام قسمت است؟ سالن پذیرایی

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

[ad_2]

لینک منبع
#ایده #چیدمان #منزل #دکوراسیون #کلاسیک #فرانسوی
ایده دکوراسیون,بهترین دکوراسیون منزل ایرانی,تغییر دکوراسیون خانه برای نوروز

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)